דף הבית » כיצד ניתן » כיצד לזהות ריטלין בדם

כיצד לזהות ריטלין בדם

כיצד לזהות ריטלין בדם

מה זה ריטלין?

ריטלין היא תרופה מעוררת מרשם המשמשת לטיפול בהפרעת קשב וריכוז (ADHD) אצל מבוגרים וילדים כאחד. הוא משמש גם לטיפול בנרקולפסיה, הפרעת שינה. ריטלין הוא שם מותג לתרופה הגנרית מתילפנידאט. זה פועל על ידי הגדלת רמות הדופמין במוח, מה שעוזר לשפר את המיקוד והריכוז.

כיצד לזהות ריטלין בדם

בדיקת דם

הדרך הנפוצה ביותר לזהות ריטלין בדם היא באמצעות בדיקת דם. בדיקות דם יכולות לזהות נוכחות של ריטלין בגוף ויכולות גם למדוד את כמות התרופה הקיימת. בדיקות דם אינן משמשות בדרך כלל לאבחון ADHD או נרקולפסיה, אך ניתן להשתמש בהן כדי לאשר אבחנה אם רופא חושד שאדם נוטל ריטלין ללא מרשם.

בדיקות שתן

בדיקות שתן משמשות גם לאיתור ריטלין בגוף. בדיקות שתן בדרך כלל רגישות יותר מבדיקות דם ויכולות לזהות כמויות קטנות יותר של התרופה. בדיקות שתן משמשות גם כדי לזהות נוכחות של סמים אחרים, כמו קוקאין ומריחואנה, שיכולים להיות בגוף אם אדם נוטל ריטלין ללא מרשם.

בדיקות שיער

בדיקות שיער הן דרך נוספת לזהות ריטלין בגוף. בדיקות שיער יכולות לזהות את נוכחות התרופה עד שלושה חודשים לאחר נטילתה. בדיקות שיער אינן משמשות בדרך כלל לאבחון ADHD או נרקולפסיה, אך ניתן להשתמש בהן כדי לאשר אבחנה אם רופא חושד שאדם נוטל ריטלין ללא מרשם.

בדיקות רוק

בדיקות רוק משמשות גם לאיתור ריטלין בגוף. בדיקות רוק אינן רגישות כמו בדיקות דם או שתן, אך הן יכולות לזהות כמויות קטנות יותר של התרופה. בדיקות רוק משמשות גם כדי לזהות נוכחות של סמים אחרים, כמו קוקאין ומריחואנה, שיכולים להיות בגוף אם אדם נוטל ריטלין ללא מרשם.

אם אתה חושב שאתה או מישהו שאתה מכיר עלול לקחת ריטלין ללא מרשם, חשוב לבקש עזרה מרופא או איש מקצוע בתחום הבריאות. הם יכולים לעזור לך למצוא את הטיפול והתמיכה הנכונים.

למידע נוסף על איך לזהות ריטלין בדם, צפו בסרטון זה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן