דף הבית » כיצד ניתן » כיצד להתגונן מפני התקפות כוח אכזריות

כיצד להתגונן מפני התקפות כוח אכזריות

כיצד להתגונן מפני התקפות כוח אכזריות

מהי מתקפת כוח אכזרי?

מתקפת כוח גס היא סוג של מתקפת סייבר המנסה לקבל גישה למערכת על ידי ניחוש סיסמאות או מפתחות. זוהי שיטת ניסוי וטעייה המשמשת תוקפים כדי לקבל גישה למערכת או לרשת על ידי ניסיון שיטתי של כל שילובי התווים האפשריים עד למציאת התווים הנכון. התקפות כוח אכזריות משמשות לעתים קרובות כדי לקבל גישה לחשבונות או מערכות שיש להם סיסמאות חלשות או ללא סיסמאות כלל.

נושאים קשורים:

 

כיצד להגן על עצמך מפני התקפות כוח אכזרי

1. השתמש בסיסמאות חזקות

הדרך היעילה ביותר להגן על עצמך מפני התקפות כוח גס היא להשתמש בסיסמאות חזקות. סיסמה חזקה צריכה להיות באורך של לפחות 8 תווים ועליה להכיל שילוב של אותיות גדולות וקטנות, מספרים ותווים מיוחדים. כמו כן, חשוב להימנע משימוש במילים או ביטויים נפוצים כסיסמאות, מכיוון שקל לנחש אותן.

2. אפשר אימות דו-גורמי

אימות דו-גורמי (2FA) הוא שכבת אבטחה נוספת המחייבת את המשתמשים להזין קוד חד פעמי בנוסף לשם המשתמש והסיסמה שלהם. קוד זה נשלח בדרך כלל לטלפון הנייד או לכתובת המייל של המשתמש, ויש להזין אותו בתוך מסגרת זמן מסוימת על מנת לקבל גישה למערכת.

3. הגבל את ניסיונות הכניסה

הגבלת מספר ניסיונות הכניסה יכולה גם לסייע בהגנה מפני התקפות כוח גס. ניתן לעשות זאת על ידי הקמת מערכת שנועלת משתמשים לאחר מספר מסוים של ניסיונות כושלים. זה ימנע מתוקפים את היכולת לנחש סיסמאות או מפתחות מבלי להיחסם.

4. מעקב אחר פעילות הרשת

ניטור פעילות הרשת היא דרך נוספת להגן מפני התקפות כוח גס. באמצעות ניטור תעבורת רשת, ניתן לזהות פעילות חשודה ולנקוט פעולה מתאימה למניעת התקפה.

5. השתמש במערכות זיהוי חדירה

מערכות זיהוי חדירה (IDS) הן תוכנות שמזהות ומתריעות מנהלי מערכת על כל פעילות חשודה ברשת. ניתן להשתמש במערכות אלו כדי לזהות ולחסום התקפות כוח גס על ידי ניטור תעבורת רשת וסימון כל פעילות חשודה.

6. השתמש בחומת אש

חומות אש הן דרך יעילה נוספת להגנה מפני התקפות כוח גס. ניתן להשתמש בחומת אש כדי לחסום גישה ליציאות וכתובות IP מסוימות, מה שיכול לעזור למנוע מתוקפים לקבל גישה למערכת.

סיכום

התקפות כוח גסות הן צורה נפוצה של מתקפת סייבר שניתן להשתמש בה כדי לקבל גישה למערכת או לרשת. באמצעות שימוש בסיסמאות חזקות, הפעלת אימות דו-גורמי, הגבלת ניסיונות כניסה, ניטור פעילות הרשת, שימוש במערכות זיהוי פריצות ושימוש בחומות אש, ניתן להגן על עצמך מפני התקפות אלו. למידע נוסף, עיין בסרטון זה כיצד להתגונן מפני התקפות כוח גס.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן