דף הבית » כיצד ניתן » כיצד לבדוק עותקים במשימות

כיצד לבדוק עותקים במשימות

כיצד לבדוק עותקים במשימות

מה זה העתקה במשימות?

העתקה במטלות היא כאשר תלמידים מגישים עבודה שאינה שלהם, אך נלקחה ממקור אחר ללא ייחוס מתאים. זוהי צורה של חוסר יושר אקדמי ואינה נסבלת במוסדות חינוך רבים. חשוב למורים להיות מסוגלים לזהות מתי התלמידים העתיקו את המטלות שלהם ממקורות אחרים.

כיצד לבדוק העתקה במשימות

1. השתמש בתוכנת זיהוי פלגיאט

אחת הדרכים היעילות ביותר לבדוק העתקה במטלות היא להשתמש בתוכנת זיהוי גניבת עין. תוכנה זו סורקת את הטקסט של המשימה ומשווה אותו למסד נתונים של מסמכים אחרים כדי לראות אם אחד מהטקסטים תואם. אם הוא מוצא התאמות כלשהן, הוא יודיע למורה כדי שיוכלו לחקור עוד.

2. בדוק אם יש סגנונות כתיבה חריגים

דרך נוספת לזהות העתקה במטלות היא לחפש סגנונות כתיבה יוצאי דופן. אם עבודתו של תלמיד שונה באופן ניכר מסגנון הכתיבה הרגיל שלו, זה עשוי להיות סימן לכך שהוא העתיק את המשימה ממקור אחר. חשוב להיות מודעים לסגנון הכתיבה הרגיל של התלמיד כדי שניתן יהיה לזהות כל שינוי.

3. שאל שאלות על המשימה

שאילת שאלות על המשימה היא דרך נוספת לזהות העתקה. אם תלמיד אינו יכול לענות על שאלות לגבי תוכן המטלה, ייתכן שזה סימן שהעתיקו אותה ממקור אחר. חשוב לשאול שאלות ספציפיות למטלה כדי שהתלמיד לא יוכל פשוט להעתיק את התשובות ממקור אחר.

4. חפש מקורות חריגים

אם תלמיד העתיק את המטלה שלו ממקור אחר, ייתכן שהוא השתמש במקור חריג שלא משמש בדרך כלל על ידי תלמידים אחרים. חשוב להיות מודעים למקורות שבהם משתמשים בדרך כלל התלמידים ולחפש מקורות חריגים שייתכן שנעשה בהם שימוש.

5. בדוק אם יש קווי דמיון בין מטלות

לבסוף, חשוב לבדוק דמיון בין המטלות. אם לשתי מטלות או יותר יש תוכן דומה מאוד, זה עשוי להיות סימן שאחד או יותר מהתלמידים העתיקו את המטלה שלהם ממקור אחר. חשוב לחקור עוד כדי לקבוע איזה תלמיד העתיק את המטלה שלו.

סיכום

זיהוי העתקות במטלות הוא חלק חשוב בשמירה על היושרה האקדמית. חשוב למורים להיות מודעים לשיטות שניתן להשתמש בהן כדי לזהות העתקה כדי שיוכלו לחקור כל מקרה פוטנציאלי של חוסר יושר אקדמי. על ידי שימוש בתוכנת זיהוי פלגיאט, בדיקת סגנונות כתיבה חריגים, שאילת שאלות על המטלה, חיפוש מקורות חריגים ובדיקת דמיון בין מטלות, מורים יכולים להבטיח שהתלמידים מגישים את העבודה שלהם.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן