דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת שכונת נווה דורון?

היכן ממוקמת שכונת נווה דורון?

היכן ממוקמת שכונת נווה דורון?

מבוא

נווה דורון היא שכונה בעיר ירושלים, ישראל. הוא ממוקם בחלק הצפוני של העיר וגובל בשכונות רמות וגבעת שאול. בשכונה מתגוררת אוכלוסייה מגוונת של יהודים וערבים כאחד, ויש לה היסטוריה עשירה.

מקום

נווה דורון ממוקמת בחלקה הצפוני של ירושלים, בסמוך לכביש ירושלים-תל אביב. היא גובלת בשכונות רמות וגבעת שאול. השכונה קרובה למספר כבישים מרכזיים כמו כביש בגין, כביש בגין וכביש ירושלים-תל אביב. הוא גם קרוב למספר קווי אוטובוס, מה שמקל על התמצאות בעיר.

הִיסטוֹרִיָה

נווה דורון נוסדה בתחילת שנות ה-50 על ידי קבוצת מהגרים יהודים מצפון אפריקה. השכונה אוכלסה בתחילה בתערובת של יהודים ספרדים ואשכנזים, ולאחר מכן בתערובת של יהודים וערבים. לשכונה היסטוריה עשירה, כאשר רבים מהמבנים המקוריים שלה עומדים עד היום.

דמוגרפיה

בנווה דורון מתגוררת אוכלוסייה מגוונת של יהודים וערבים כאחד. לפי המפקד האחרון אוכלוסיית השכונה מונה כ-4,500 נפשות. רוב האוכלוסייה היא יהודית, עם מיעוט קטן של תושבים ערבים.

אטרקציות

בנווה דורון שוכנות מספר אטרקציות, ביניהן מוזיאון נווה דורון המוקדש להיסטוריה של השכונה. המוזיאון מציג מגוון תערוכות, כולל חפצים מימיה הראשונים של השכונה. בשכונה נמצאים גם מספר פארקים וגנים, כמו גם מגוון חנויות ומסעדות.

טבלת מידע

מֵידָע תיאור
מקום חלקה הצפוני של ירושלים, ליד כביש ירושלים-תל אביב
הִיסטוֹרִיָה נוסד בתחילת שנות ה-50 על ידי קבוצת מהגרים יהודים מצפון אפריקה
דמוגרפיה רוב יהודי, מיעוט קטן של תושבים ערבים
אטרקציות מוזיאון נווה דורון, פארקים, גנים, חנויות, מסעדות

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן