דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת פלורידה?

היכן ממוקמת פלורידה?

היכן ממוקמת פלורידה?

היכן ממוקמת פלורידה?

פלורידה היא מדינה הממוקמת באזור הדרום מזרחי של ארצות הברית. היא גובלת באלבמה ובג'ורג'יה בצפון, במפרץ מקסיקו במערב ובאוקיינוס האטלנטי במזרח. המדינה ידועה באקלים החם שלה ובחופים הרבים שלה, מה שהופך אותה ליעד נופש פופולרי. פלורידה היא גם ביתם של האוורגליידס, מערכת אקולוגית ייחודית של אזור ביצה.

הגיאוגרפיה של פלורידה

פלורידה היא המדינה ה-22 בגודלה בארצות הברית, המשתרעת על שטח של 65,758 מיילים רבועים. זוהי המדינה הדרומית ביותר ביבשת ארצות הברית והיא המדינה היחידה הגובלת הן באוקיינוס האטלנטי והן במפרץ מקסיקו. המדינה מחולקת ל-67 מחוזות, כאשר הבירה היא טלהאסי. פלורידה היא ביתם של מגוון מאפיינים גיאוגרפיים, כולל ביצות, ביצות, חופים ויערות.

האקלים של פלורידה

בפלורידה יש אקלים סובטרופי לח, כלומר יש בה קיץ חם ולח וחורף מתון. הטמפרטורה הממוצעת בקיץ היא סביב 80°F (27°C), בעוד שהטמפרטורה הממוצעת בחורף היא סביב 60°F (15°C). המדינה גם מועדת להוריקנים ולסופות טרופיות, שעלולות לגרום לנזק משמעותי.

אוכלוסיית פלורידה

נכון לשנת 2020, בפלורידה יש אוכלוסייה מוערכת של 21.48 מיליון איש, מה שהופך אותה למדינה השלישית בגודלה בארצות הברית. הערים הגדולות במדינה הן ג'קסונוויל, מיאמי, טמפה ואורלנדו. המדינה היא ביתם של אוכלוסייה מגוונת, כאשר הקבוצות האתניות הגדולות ביותר הן לבנים, שחורים, היספנים ואסייתים.

כלכלת פלורידה

לפלורידה כלכלה מגוונת, כאשר התעשיות הגדולות ביותר הן תיירות, חקלאות וייצור. המדינה היא גם ביתם של חברות Fortune 500 רבות, כמו Publix Super Markets, Inc., Darden Restaurants ו-Raymond James Financial. לפלורידה יש גם תעשייה אווירית גדולה, כאשר לחברות כמו לוקהיד מרטין ובואינג יש נוכחות משמעותית במדינה.

טבלה: עובדות מהירות על פלורידה

עיר בירה טלהאסי
אוּכְלוֹסִיָה 21.48 מיליון (2020)
גודל 65,758 מייל רבועים
אַקלִים סובטרופי לח
תעשיות גדולות תיירות, חקלאות, ייצור

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן