דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת מרסיי?

היכן ממוקמת מרסיי?

היכן ממוקמת מרסיי?

מרסיי היא עיר הממוקמת בדרום צרפת במחוז פרובאנס-אלפ-קוט ד'אזור. זוהי העיר השנייה בגודלה בצרפת אחרי פריז, ובירת מחוז בוש-דו-רון. הוא ממוקם על חוף הים התיכון, כ-20 מייל (32 ק"מ) צפונית-מערבית לריביירה הצרפתית.

גֵאוֹגרַפיָה

מרסיי ממוקמת בפתחו של נהר הרון, על הים התיכון. זהו הנמל הגדול ביותר בצרפת, והשלישי בגודלו בים התיכון. העיר גובלת במחלקות Bouches-du-Rhône, Var, ו-Vaucluse.

אַקלִים

במרסיי יש אקלים ים תיכוני, עם חורף מתון ורטוב וקיץ חם ויבש. הטמפרטורה הממוצעת בינואר היא 8°C (46°F), וביולי היא 25°C (77°F). העיר זוכה ל-2,000 שעות שמש בממוצע בשנה.

אוּכְלוֹסִיָה

במרסיי יש 852,516 תושבים, מה שהופך אותה לעיר השנייה בגודלה בצרפת. העיר היא ביתם של אוכלוסייה מגוונת, עם אנשים מרקע אתני, דתות ותרבויות שונות.

כַּלְכָּלָה

מרסיי היא מרכז כלכלי חשוב בצרפת, עם מגזר ייצור חזק. העיר היא גם נמל מרכזי, והיא ביתו של צי דייגים גדול. התיירות היא גם חלק חשוב מהכלכלה המקומית.

תַרְבּוּת

מרסיי היא עיר תוססת, עם מורשת תרבותית עשירה. העיר היא ביתם של מוזיאונים, גלריות ותיאטראות רבים, כמו גם מספר פסטיבלים ואירועים במהלך השנה. העיר ידועה גם בחיי הלילה התוססים שלה, עם הרבה ברים ומועדונים.

נקודות העניין

  • הנמל הישן של מרסיי
  • נוטרדאם דה לה גארד
  • פאלה לונגשאמפ
  • הפארק הלאומי קלנקס

למידע נוסף על מרסיי, עיין בחיפוש זה ב-YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן