דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת מגילת רות בתנ"ך?

היכן ממוקמת מגילת רות בתנ"ך?

היכן ממוקמת מגילת רות בתנ"ך?

מהי מגילת רות?

מגילת רות היא ספר התנ"ך המצוי בברית הישנה. זהו נרטיב על חייה של רות, אישה מואבית שנישאה למשפחה יהודית והפכה לאביו של דוד המלך. הספר מיוחס באופן מסורתי לנביא שמואל, אם כי חוקרים מודרניים מאמינים שהוא נכתב הרבה יותר מאוחר.

היכן נמצאת מגילת רות בתנ"ך?

מגילת רות היא הספר השמיני של הברית הישנה וממוקמת בין שופטים לשמואל א'. זהו הספר הראשון של קטע הכתובים, או הכתבים, בתנ"ך.

מה מכילה מגילת רות?

מגילת רות מכילה את סיפורן של רות וחמותה נעמי. הוא עוקב אחר מסעם ממואב לבית לחם ונישואיה של רות לבעז. הספר ידוע בתמותיו של נאמנות, נאמנות וגאולה.

נושאים של נאמנות

נאמנותה של רות לנעמי היא נושא מרכזי בספר. למרות העובדה שנעמי איבדה את בעלה ושני בניה, בחרה רות להישאר איתה וללכת אחריה לארץ זרה. נאמנותה של רות מתוגמלת כאשר בועז מתחתן איתה והיא הופכת לאב קדמון של דוד המלך.

נושאים של נאמנות

גם מגילת רות מדגישה את חשיבות הנאמנות. נאמנותה של רות לנעמי מתוגמלת כאשר בועז מתחתן איתה והיא הופכת לאב קדמון של דוד המלך. הספר גם מדגיש את חשיבות הנאמנות לה', שכן רות ונעמי נשארות נאמנות לאלוהי ישראל למרות נסיבותיהן הקשות.

נושאים של גאולה

מגילת רות מכילה גם נושאים של גאולה. רות נגאלת מעוניה ובדידותה כאשר בועז מתחתן איתה והיא הופכת לאביו של דוד המלך. הספר גם מדגיש את כוחו הגואל של אלוהים, שכן אלוהים מתגמל את רות ונעמי על נאמנותן ונאמנותן.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן