דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת ונציה?

היכן ממוקמת ונציה?

היכן ממוקמת ונציה?

היכן ממוקמת ונציה?

ונציה היא עיר השוכנת באזור הצפון מזרחי של איטליה והיא חלק מאזור ונטו. זוהי עיר ייחודית הבנויה על סדרה של 118 איים קטנים המחוברים בתעלות וגשרים. הוא ממוקם בלגונה הוונציאנית הביצתית, המשתרעת לאורך קו החוף בין שפכי הפו והנהרות פיאבה. העיר ונציה ידועה ביופיה ובארכיטקטורה שלה.

מיקומה של ונציה בעולם

ונציה ממוקמת בחלקה הצפוני של איטליה, באזור ונטו, וגובלת בים האדריאטי. הוא ממוקם על הלגונה הוונציאנית, שהיא לגונה רדודה הנמתחת לאורך קו החוף בין שפכי הפו והנהרות פיאבה. העיר ממוקמת כ-120 קילומטרים מזרחית לעיר מילאנו וכ-300 קילומטרים צפונית לרומא.

מיקומה של ונציה באיטליה

העיר ונציה ממוקמת במחוז ונטו באיטליה. היא גובלת בים האדריאטי ממזרח ובמחוזות פדובה, טרוויזו וויצ'נזה ממערב. העיר ממוקמת כ-120 קילומטרים מזרחית לעיר מילאנו וכ-300 קילומטרים צפונית לרומא. הוא גם קרוב לערים ורונה, בולוניה ופירנצה.

האקלים של ונציה

האקלים בוונציה מתון ולח. העיר חווה קיץ חם ולח, עם טמפרטורות הנעות בין 18 ל-28 מעלות צלזיוס (64 עד 82 מעלות פרנהייט). החורף מתון ורטוב, עם טמפרטורות הנעות בין 5 ל-10 מעלות צלזיוס (41 עד 50 מעלות פרנהייט). בעיר יורדים בממוצע 830 מילימטרים של גשם בשנה.

הגיאוגרפיה של ונציה

העיר ונציה בנויה על סדרה של 118 איים קטנים המחוברים בתעלות וגשרים. האיים ממוקמים בלגונה הוונציאנית, שהיא לגונה רדודה הנמתחת לאורך קו החוף בין שפכי הפו ונהר פיאבה. העיר מחולקת לשישה ססטיירי, או מחוזות, שהם סן מרקו, קנרג'יו, קסטלו, דורסודורו, סנטה קרוצ'ה וסן פולו.

התרבות וההיסטוריה של ונציה

לעיר ונציה היסטוריה ותרבות ארוכה ועשירה. היא נוסדה במאה ה-5 והייתה מעצמה ימית חשובה בים התיכון. ונציה הייתה מרכז חשוב של אמנות, מוזיקה ותרבות במשך מאות שנים. זהו ביתם של ציוני דרך היסטוריים ומונומנטים רבים, כולל בזיליקת סן מרקו, ארמון הדוג'ה וגשר ריאלטו.

דברים לעשות בוונציה

  • בקר בארמון הדוג'ים
  • צא לטיול בגונדולה
  • חקור את התעלות
  • בקרו בכיכר סן מרקו
  • בקר בגשר ריאלטו
  • חקור את הכנסיות והמוזיאונים

למידע נוסף על ונציה, עיין בחיפוש זה ב-YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן