דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת העיר שישטן?

היכן ממוקמת העיר שישטן?

היכן ממוקמת העיר שישטן?

מהי העיר שישטן?

שישטן היא עיר הממוקמת במדינה המרכז אסייתית טג'יקיסטן. העיר ממוקמת בחלקה הצפוני של המדינה, בסמוך לגבול עם אוזבקיסטן. זהו המרכז האדמיניסטרטיבי של מחוז שישטנסקי ואוכלוסייתו מונה כ-30,000 איש.

היכן ממוקם שישטן?

שישטן ממוקמת בחלקה הצפוני של טג'יקיסטן, במחוז שישטנסקי. הוא ממוקם למרגלות הרי פאמיר, ליד הגבול עם אוזבקיסטן. העיר ממוקמת כ-120 ק"מ (75 מייל) דרומית לעיר הבירה דושנבה.

איך האקלים בשיסטן?

לשישטאן אקלים יבשתי, עם חורפים קרים וקיץ חם. הטמפרטורות הממוצעות בחורף יכולות לרדת ל-15°C (5°F), בעוד שבקיץ הן יכולות להגיע ל-35°C (95°F). העיר זוכה בממוצע של 300 מ"מ (12 אינץ') של משקעים בשנה.

מה יש לעשות בשיסטן?

שישטן היא עיר קטנה, אבל יש בה כמה אטרקציות למבקרים. העיר היא ביתם של מספר מונומנטים היסטוריים, כולל חורבות של מבצר מהמאה ה-12. יש גם מוזיאון המוקדש להיסטוריה של האזור, כמו גם מספר פארקים וגנים. המבקרים יכולים גם לחקור את האזור הכפרי שמסביב, המהווה בית למספר אגמים ונהרות.

איך מגיעים לשיסטן

הדרך הקלה ביותר להגיע לשישטן היא ברכב. העיר ממוקמת כ-120 ק"מ (75 מייל) דרומית לעיר הבירה דושנבה, ויש אוטובוסים סדירים הנוסעים בין שתי הערים. המבקרים יכולים גם לקחת רכבת מדושנבה לשישטאן, שאורכת כ-5 שעות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן