דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת המערכת הלימבית?

היכן ממוקמת המערכת הלימבית?

היכן ממוקמת המערכת הלימבית?

מהי המערכת הלימבית?

המערכת הלימבית היא קבוצה של מבנים במוח האחראים על רגש, מוטיבציה וזיכרון. הוא ידוע גם בשם "המוח הרגשי" מכיוון שהוא מעורב בעיבוד רגשות. המערכת הלימבית מורכבת מהאמיגדלה, ההיפוקמפוס, התלמוס, ההיפותלמוס ומבנים נוספים.

היכן ממוקמת המערכת הלימבית?

המערכת הלימבית ממוקמת באמצע המוח, ממש מעל גזע המוח. הוא חלק מהאונה הלימבית של המוח, הממוקמת בין האונה הטמפורלית לאונה הקדמית. האונה הלימבית ידועה גם בשם "המוח הרגשי" מכיוון שהיא מעורבת בעיבוד הרגשות.

האמיגדלה

האמיגדלה היא מבנה קטן בצורת שקד הממוקם באונה הטמפורלית של המוח. הוא מעורב בעיבוד של רגשות כמו פחד וכעס. הוא מעורב גם ביצירת זיכרון ובוויסות ההורמונים.

ההיפוקמפוס

ההיפוקמפוס הוא מבנה מעוקל הממוקם באונה הטמפורלית של המוח. הוא מעורב ביצירת זיכרונות חדשים ובשליפה של זיכרונות ישנים. הוא מעורב גם בוויסות הרגשות.

התלמוס

התלמוס הוא מבנה הממוקם במרכז המוח. הוא מעורב בעיבוד מידע חושי ובוויסות ההורמונים. הוא מעורב גם בוויסות השינה והערות.

ההיפותלמוס

ההיפותלמוס הוא מבנה קטן הממוקם בבסיס המוח. הוא מעורב בוויסות ההורמונים, טמפרטורת הגוף והרעב. הוא מעורב גם בוויסות הרגשות.

מבנים אחרים

המערכת הלימבית כוללת גם מבנים אחרים כמו גרעיני המחיצה, הגופים הממיליריים וקליפת המוח הסינגלית. מבנים אלו מעורבים בעיבוד הרגשות ובוויסות ההורמונים.

סיכום

המערכת הלימבית היא חלק חשוב במוח שאחראי על רגש, מוטיבציה וזיכרון. הוא מורכב מהאמיגדלה, ההיפוקמפוס, התלמוס, ההיפותלמוס ומבנים אחרים. הוא ממוקם באמצע המוח, ממש מעל גזע המוח.

למידע נוסף, בקר בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן