דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת הונג קונג?

היכן ממוקמת הונג קונג?

היכן ממוקמת הונג קונג?

מה זה הונג קונג?

הונג קונג היא אזור מינהלי מיוחד ברפובליקה העממית של סין. הוא ממוקם בחוף הדרום מזרחי של סין, מדרום למחוז היבשתי של גואנגדונג. הונג קונג היא מרכז פיננסי עולמי מרכזי וידועה בתרבות התוססת ובקו הרקיע שלה.

היכן ממוקמת הונג קונג?

הונג קונג ממוקמת בחוף הדרום מזרחי של סין, דרומית למחוז היבשתי של גואנגדונג. היא גובלת בים סין הדרומי במזרח, בדלתא של נהר הפנינה בדרום, ובמחוז גואנגדונג בסין בצפון ובמערב. הונג קונג מורכבת מארבעה אזורים עיקריים: האי הונג קונג, קאולון, הטריטוריות החדשות והאיים המרוחקים.

גיאוגרפיה של הונג קונג

להונג קונג שטח כולל של 1,104 קמ"ר (426 מייל רבוע). השטח ברובו הררי, עם הרים נמוכים בטריטוריות החדשות. הנקודה הגבוהה ביותר היא טאי מו שאן, בגובה 958 מטר (3,143 רגל). האקלים הוא סובטרופי, עם קיץ חם ולח וחורף מתון.

כלכלת הונג קונג

הונג קונג היא אחד מהמרכזים הפיננסיים המובילים בעולם, וכלכלתה תלויה במידה רבה בסחר ובפיננסים בינלאומיים. זהו מרכז מרכזי לבנקאות ופיננסים בינלאומיים, והוא ביתם של תאגידים רב לאומיים רבים. העיר ידועה גם בחיי הלילה התוססים שלה, הקניות והבילויים.

ההיסטוריה של הונג קונג

להונג קונג יש היסטוריה ארוכה, החל משושלת צ'ין במאה ה-3 לפני הספירה. האזור נמסר לאימפריה הבריטית בשנת 1842, והוחזר לסין בשנת 1997. מאז, הונג קונג שמרה על רמה גבוהה של אוטונומיה, וכיום היא מרכז פיננסי עולמי מרכזי.

דמוגרפיה של הונג קונג

בהונג קונג יש אוכלוסייה של למעלה מ-7 מיליון איש. רוב האוכלוסייה היא ממוצא סיני, והשפות הרשמיות הן קנטונזית ואנגלית. העיר היא גם ביתם של קבוצות אתניות רבות אחרות, כולל פיליפינים, הודים ואירופים.

תרבות הונג קונג

הונג קונג ידועה בתרבות התוססת שלה, שהיא שילוב של מזרח ומערב. העיר היא ביתם של מוזיאונים, גלריות ואטרקציות תרבותיות רבות. הוא ידוע גם בחיי הלילה, הקניות והבילויים.

תיירות בהונג קונג

הונג קונג היא יעד תיירותי פופולרי, עם אטרקציות רבות למבקרים. העיר היא ביתם של אתרים היסטוריים ותרבותיים רבים, כמו גם מרכזי קניות מודרניים ומקומות בילוי. הוא ידוע גם בחיי הלילה התוססים שלו ובמטבח.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן