דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת אלבניה?

היכן ממוקמת אלבניה?

היכן ממוקמת אלבניה?

היכן ממוקמת אלבניה?

אלבניה היא מדינה קטנה הממוקמת בחלק הדרומי של אירופה, בחצי האי הבלקני. היא גובלת במונטנגרו בצפון מערב, קוסובו בצפון מזרח, בצפון מקדוניה במזרח וביוון בדרום. לאלבניה שטח כולל של 28,748 קמ"ר ואוכלוסייה של 2.9 מיליון איש.

קואורדינטות גיאוגרפיות

אלבניה ממוקמת בקואורדינטות הגיאוגרפיות של 41°00'N, 20°00'E. זה ממקם אותו בחצי הכדור הצפוני ובחצי הכדור המזרחי.

תכונות גיאוגרפיות

אלבניה היא מדינה הררית עם קו חוף של 362 קילומטרים על הים האדריאטי והיוני. ההר הגבוה באלבניה הוא הר קוראב, שגובהו 2,764 מטר. במדינה יש גם נהרות ואגמים רבים, כולל אגם שקודר, האגם הגדול ביותר בבלקן.

אַקלִים

לאלבניה יש אקלים ים תיכוני עם קיץ חם ויבש וחורף מתון ורטוב. הטמפרטורה השנתית הממוצעת היא 18 מעלות צלזיוס וכמות המשקעים השנתית הממוצעת היא 1,200 מ"מ.

כַּלְכָּלָה

אלבניה היא כלכלה מתפתחת עם תוצר של 12.7 מיליארד דולר. הענפים העיקריים של המדינה הם חקלאות, אנרגיה, תיירות וייצור. המוצרים החקלאיים העיקריים הם חיטה, תירס, תפוחי אדמה, ענבים, זיתים ומוצרי חלב. תיירות היא מקור הכנסה חשוב למדינה, עם מוערך של 4.2 מיליון תיירים שביקרו ב-2019.

תַרְבּוּת

לאלבניה יש מורשת תרבותית עשירה, עם השפעות הן מהאימפריה העות'מאנית והן מהאימפריה הביזנטית. המדינה ידועה במוזיקה המסורתית, בריקוד ובמטבח שלה. הספרות האלבנית מתחילה במאה ה-15, והמדינה הפיקה כמה סופרים ומשוררים בעלי שם, כמו איסמעיל קאדרה ופאטוס קונגולי.

מֶמְשָׁלָה

אלבניה היא דמוקרטיה פרלמנטרית עם בית מחוקקים חד-ביתי. הנשיא הוא ראש המדינה, בעוד שראש הממשלה הוא ראש הממשלה. המדינה חברה באו"ם, נאט"ו והאיחוד האירופי.

למידע נוסף: https://en.wikipedia.org/wiki/Albania

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן