דף הבית » איפה נמצאת » היכן ממוקמת אטלנטה?

היכן ממוקמת אטלנטה?

היכן ממוקמת אטלנטה?

מיקומה של אטלנטה בארה"ב

אטלנטה היא עיר הבירה של מדינת ג'ורג'יה בארצות הברית. הוא ממוקם בחלק הצפון מערבי של המדינה, למרגלות הרי האפלצ'ים. זוהי העיר הגדולה ביותר במדינה, עם אוכלוסייה של למעלה מ-500,000 איש.

אטלנטה'ס פלייס בארה"ב

אטלנטה היא מרכז מרכזי לתחבורה, עסקים ותרבות בארצות הברית. זהו ביתו של שדה התעופה העמוס ביותר בעולם, נמל התעופה הבינלאומי הארטספילד-ג'קסון אטלנטה, ומהווה מוקד עבור תאגידים גדולים רבים. זהו גם מרכז מרכזי לאמנויות, עם מספר מוזיאונים, גלריות ומקומות הופעות.

האקלים של אטלנטה

באטלנטה יש אקלים סובטרופי לח, עם קיץ חם ולח וחורף מתון. בעיר יורדים בממוצע 50 סנטימטרים של גשם בשנה, והטמפרטורות יכולות לנוע מאמצע שנות ה-20 בחורף ועד אמצע שנות ה-90 בקיץ.

ההיסטוריה של אטלנטה

אטלנטה נוסדה בשנת 1837 ונקראה על שם מסילת הרכבת המערבית והאטלנטית. הוא הפך במהרה למרכז מסחרי חשוב בדרום, והיה המקום לקרב מלחמת האזרחים באטלנטה. לאחר המלחמה חוותה העיר תקופה של צמיחה ופיתוח מהירים, והפכה למרכז תחבורה מרכזי ומרכז לתנועה לזכויות האזרח.

תפקידה של אטלנטה במלחמת האזרחים

במהלך מלחמת האזרחים, אטלנטה הייתה מרכז אספקה חשוב לקונפדרציה. זה היה האתר של קרב אטלנטה ביולי 1864, שהיה ניצחון גדול עבור כוחות האיחוד. לאחר הקרב נשרפה העיר עד היסוד על ידי הגנרל וויליאם טי שרמן, ועברו שנים רבות עד שהעיר התאוששה.

תפקידה של אטלנטה בתנועה לזכויות האזרח

אטלנטה הייתה מרכז מרכזי לתנועת זכויות האזרח בשנות ה-50 וה-60. זה היה ביתם של ועידת המנהיגות הנוצרית הדרומית, בראשות מרטין לותר קינג ג'וניור, וזה היה המקום למספר מחאות וצעדות גדולות לזכויות האזרח. העיר הייתה גם מקום הולדתה של התנועה המודרנית לזכויות האזרח, כאשר המפגש הראשון התרחש ב-1960.

הפיתוח הכלכלי של אטלנטה

אטלנטה חוותה צמיחה כלכלית מהירה בשנים האחרונות, והפכה למרכז מרכזי לטכנולוגיה, פיננסים ומדיה. הוא בית למספר חברות Fortune 500, והוא מהווה מרכז מרכזי לתעשיית הקולנוע והטלוויזיה. העיר היא גם ביתם של מספר אוניברסיטאות ומכללות, כולל ג'ורג'יה טק ואוניברסיטת אמורי.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן