דף הבית » מה ההבדל » ההבדל בין אמנת קיוטו להסכם פריז

ההבדל בין אמנת קיוטו להסכם פריז

מהו פרוטוקול קיוטו?

פרוטוקול קיוטו הוא הסכם בינלאומי שאומץ בשנת 1997 להפחתת פליטת גזי החממה. זה היה ההסכם הראשון המחייב מבחינה משפטית לקבוע יעדים להפחתת פליטות ונחתם על ידי למעלה מ -190 מדינות. פרוטוקול קבע יעדי הכריכה למדינות מפותחות כדי להפחית את הפליטות שלהן ב -5.2% מתחת לרמות 1990 עד 2012.

נושאים קשורים:

 

מהו הסכם פריז?

הסכם פריז הוא הסכם עולמי שאומץ בשנת 2015 למאבק בשינויי אקלים. זה נחתם על ידי למעלה מ -190 מדינות וקובע מסגרת להפחתת פליטות והתאמה להשפעות של שינויי אקלים. ההסכם קובע מטרה ארוכת טווח לשמור על עליית הטמפרטורה העולמית במאה הנוכחית עד 2 מעלות צלזיוס מעל לרמות טרום-תעשייתיות.

מהם ההבדלים בין פרוטוקול קיוטו להסכם פריז?

יעדים

פרוטוקול קיוטו קבע את יעדי הכריכה למדינות מפותחות כדי להפחית את הפליטות שלה רמות תעשייתיות.

היקף

פרוטוקול קיוטו התמקד בהפחתת פליטות ממדינות מפותחות. הסכם פריז רחב יותר בהיקף וכולל התחייבויות הן ממדינות מפותחות והן מתפתחות.

אכיפה

לפרוטוקול קיוטו הייתה מערכת ציות שאפשרה לתת דין וחשבון למדינות על עמידה ביעדיהן. בהסכם פריז אין מערכת ציות, אלא במקום זאת מסתמכת על מדינות לדווח על התקדמותן ולהיות שקופה לגבי מעשיהם.

כיצד עובדים פרוטוקול קיוטו והסכם פריז יחד?

פרוטוקול קיוטו והסכם פריז הם הסכמים משלימים הפועלים יחד כדי להגן על הסביבה. פרוטוקול קיוטו קבע את הבסיס להסכם פריז על ידי הקמת יעדים מחייבים להפחתת פליטות. הסכם פריז בונה על פרוטוקול קיוטו על ידי קביעת מטרה ארוכת טווח של שמירה על עליית הטמפרטורה העולמית במאה הנוכחית עד 2 מעלות צלזיוס מעל לרמות לפני התעשייה.

פרוטוקול קיוטו והסכם פריז הם שניים מההסכמים הבינלאומיים החשובים ביותר בנושא שינויי אקלים. יחד הם מספקים מסגרת להפחתת פליטות והתאמה להשפעות של שינויי אקלים.

בואו נעבוד יחד כדי להגן על כדור הארץ שלנו ונדאג שנגיע ליעדי האקלים שלנו!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן