דף הבית » האם חייב » האם על התובע להיות בכל שלב של המשפט?

האם על התובע להיות בכל שלב של המשפט?

האם על התובע להיות בכל שלב של המשפט?

מה תפקידו של התובע במשפט?

התובע הוא הצד המביא את התיק לבית המשפט. התובע אחראי לספק ראיות ועדים לתמיכה בעניינו. כמו כן, על התובע להוכיח כי הנתבעת ביצעה עוול או הפרת חוזה. התובע הוא זה המבקש מבית המשפט סעד או פיצוי.

מהי מעורבותו של התובע בהליך המשפטי?

מעורבותו של התובע בהליך המשפטי תלויה בסוג התיק ובהלכות בית המשפט. ככלל, על התובע להיות נוכח בכל שלבי המשפט, לרבות קדם המשפט, הצהרות פתיחה, עדות עדים, טיעוני סיום והכרעת הדין. כמו כן, ניתן לבקש מהתובע לספק ראיות או עדות במהלך המשפט.

קדם משפט

לפני תחילת המשפט ייפגשו התובע ובא כוחם עם הנתבע ועם בא כוחם לדיון בתיק. במהלך ועידת קדם משפט זו ידונו הצדדים בעובדות המקרה ובכל אפשרויות הפשרה אפשריות. על התובע להיות נוכח בכנס קדם משפט זה כדי לספק מידע ולענות על שאלות.

הצהרות פתיחה

בתחילת המשפט יציג כל צד דברי פתיחה. ב"כ התובע ייתן סקירה של המקרה ויסביר מדוע התובע מבקש סעד או פיצוי. על התובע להיות נוכח במהלך הצהרות הפתיחה כדי לשמוע את טיעוני עורך הדין ולמסור כל מידע נוסף שיידרש.

עדות עד

ניתן לבקש מהתובע להעיד במהלך המשפט. בא-כוח התובע ישאל את התובע שאלות על מנת להסביר את עניינם ולהביא ראיות. על התובע להיות נוכח במהלך עדותו על מנת לענות על שאלות ולמסור כל מידע נוסף שיידרש.

טיעוני סיום

בתום המשפט יציג כל צד טיעוני סיום. ב"כ התובע יסכם את התיק ויסביר מדוע יש לפסוק לתובע סעד או פיצוי. על התובע להיות נוכח במהלך טיעוני הסיום כדי לשמוע את טיעוני עורך הדין ולמסור כל מידע נוסף שיידרש.

מה קורה אם התובע אינו נוכח?

על התובע להיות נוכח בכל שלבי המשפט או להסתכן בדחיית עניינו. במידה והתובע אינו נוכח, רשאי בית המשפט להחליט להמשיך בלעדיהם או לדחות את המשפט עד לפנותו של התובע. בית המשפט רשאי גם להחליט על דחיית התיק אם התובע אינו נוכח. למידע נוסף על תפקידו של התובע במשפט בויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן