דף הבית » האם חייב » האם על המעסיק לשלם פיצויים?

האם על המעסיק לשלם פיצויים?

האם על המעסיק לשלם פיצויים?

מהו פיצוי?

פיצוי הוא סוג של תגמול כספי לעובד עבור שירותים שניתנו. זה יכול לכלול שכר, משכורות, בונוסים, עמלות וצורות תשלום אחרות. במקרים מסוימים, מעסיקים עשויים גם לספק צורות לא כספיות של פיצויים, כגון זמן חופשה, ביטוח בריאות ואופציות למניות.

מתי נדרש מעסיק לשלם פיצויים?

מעסיקים מחויבים על פי חוק לשלם פיצויים לעובדים עבור סוגים מסוימים של נזקים. אלו כוללים:

שכר חייב

מעסיקים מחויבים לשלם לעובדים עבור כל שעות העבודה, לרבות שעות נוספות. כמו כן, יש לשלם לעובדים עבור כל ימי חופשה או מחלה שצברו.

הטבות שלא שולמו

מעסיקים נדרשים לשלם עבור כל הטבות שהובטחו לעובדים, כגון ביטוח בריאות או תוכנית פרישה.

סיום שגוי

אם עובד פוטר שלא כדין, הוא עשוי להיות זכאי לפיצוי בגין הפסדי שכר והטבות.

אַפלָיָה

נאסר על מעסיקים להפלות עובדים על בסיס גזע, מין, דת או כל מעמד מוגן אחר. אם עובד הופלה לרעה, הוא עשוי להיות זכאי לפיצוי בגין הפסדי שכר, עוגמת נפש ופיצויים עונשיים.

כיצד מחושב הפיצוי?

גובה הפיצויים המגיע לעובד תלוי בסוג הנזקים שנגרמו לו. לדוגמה, עובד שפוטר שלא כדין עשוי להיות זכאי לאובדן שכר, הטבות ופיצויים עונשיים. עובד שהופלה עשוי להיות זכאי לאובדן שכר, עוגמת נפש ופיצויים עונשיים. במקרים מסוימים, מעסיק עשוי להידרש לשלם סכום כסף חד פעמי לעובד כפיצוי. במקרים אחרים, מעסיק עשוי להידרש לשלם סכום כסף מסוים בכל חודש או שנה עד לפיצוי מלא של נזקי העובד.

סיכום

מעסיקים מחויבים על פי חוק לשלם פיצויים לעובדים עבור סוגים מסוימים של נזקים. זה כולל שכר חייב, הטבות שלא שולמו, סיום לא חוקי ואפליה. גובה הפיצויים המגיע לעובד תלוי בסוג הנזקים שנגרמו לו. חשוב למעסיקים להבין את חובותיהם החוקיות בכל הנוגע לתגמול עובדים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן