דף הבית » האם חייב » האם החזר הוצאות דלק חייב במס?

האם החזר הוצאות דלק חייב במס?

האם החזר הוצאות דלק חייב במס?

מהו החזר דלק?

החזר דלק הוא נוהג נפוץ בעסקים רבים, שבהם עובדים מקבלים החזר עבור עלויות דלק שנגרמו בעת שימוש ברכב שלהם למטרות עסקיות. זה כולל החזר קילומטראז' עבור שימוש ברכב אישי לנסיעות עסקים וכן החזר עבור עלות הדלק שנרכש לשימוש עסקי.

האם החזר דלק חייב במס?

התשובה לשאלה זו תלויה בסוג ההחזר הניתן. אם המעסיק מספק החזר תעריף קבוע עבור קילומטראז', אזי סכום זה בדרך כלל אינו נחשב חייב במס. עם זאת, אם המעסיק נותן החזר עבור הוצאות הדלק בפועל, אזי סכום זה נחשב להכנסה חייבת במס.

החזר קילומטראז'

החזר קילומטראז' אינו נחשב בדרך כלל כהכנסה חייבת במס. הסיבה לכך היא ש-IRS רואה בכך החזר עבור עלות תפעול רכב למטרות עסקיות. מס הכנסה גם מאפשר למעסיקים לספק החזר תעריף קבוע עבור קילומטראז', אשר נקבע בדרך כלל בשיעור של 54 סנט למייל. שיעור זה מותאם מדי שנה כדי לקחת בחשבון את האינפלציה.

החזר דלק

החזר דלק נחשב להכנסה חייבת, שכן הוא נחשב כפיצוי לעובד. המשמעות היא שעל העובד לדווח על גובה ההחזר בדוח המס ולשלם עליו מסים. כמו כן, על המעסיק לנכות מסים מההחזר, כפי שיעשה בכל סוג אחר של הכנסה.

בנוסף, על המעסיקים גם לוודא שההחזר סביר. מס הכנסה רואה בהחזר סביר ככזה המבוסס על עלות הדלק בפועל. במידה והמעסיק נותן החזר גבוה מעלות הדלק בפועל, הרי שהסכום העודף נחשב להכנסה חייבת במס.

סיכום

החזר הוצאות דלק נחשב בדרך כלל כהכנסה חייבת במס. על המעסיקים לוודא שהם מספקים החזר סביר, וכי הם מונעים מסים במקור מההחזר. בנוסף, החזר קילומטראז' בדרך כלל אינו נחשב להכנסה חייבת במס.

למידע נוסף על החזר דלק ונושאים אחרים הקשורים למס, בקר באתר האינטרנט של מס הכנסה או צפה בסרטון זה.

  • החזר קילומטראז' בדרך כלל אינו חייב במס.
  • החזר דלק נחשב להכנסה חייבת במס.
  • ההחזר חייב להיות סביר.
  • החזר עודף נחשב להכנסה חייבת במס.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן