דף הבית » האם חייב » האם דייר צריך לשלם עבור תיקונים בבניין?

האם דייר צריך לשלם עבור תיקונים בבניין?

האם דייר צריך לשלם עבור תיקונים בבניין?

מהן אחריותו של דייר?

כאשר שוכר חותם על הסכם שכירות, הוא מסכים לאחריות מסוימת. תחומי אחריות אלו כוללים תשלום שכר דירה בזמן ואחזקת הנכס במצב נקי ובטוח. בהתאם להסכם השכירות, ייתכן והשוכר יהיה אחראי גם על תיקונים בבניין.

לאילו סוגי תיקונים אחראי השוכר?

סוג התיקונים עליהם אחראי השוכר תלוי בהסכם השכירות. במקרים מסוימים, השוכר עשוי להיות אחראי על כל התיקונים בבניין, בעוד שבמקרים אחרים, הוא עשוי להיות אחראי רק על סוגים מסוימים של תיקונים. סוגים נפוצים של תיקונים שדייר עשוי להיות אחראי עליהם כוללים תיקוני אינסטלציה, חשמל ו-HVAC.

מתי תיקונים באחריות השוכר?

באופן כללי, דייר אחראי רק לתיקונים שנגרמים מרשלנות שלו או שימוש לרעה בנכס. לדוגמה, אם דייר גורם לבעיית צנרת על ידי שטיפת משהו לאסלה שאסור לשטוף, סביר להניח שהוא יהיה אחראי לתיקון. עם זאת, אם בעיית האינסטלציה נובעת מבלאי רגיל, בדרך כלל בעל הבית אחראי על התיקון.

מהן אחריותו של בעל הדירה?

המשכיר אחראי לכל תיקון שיידרש עקב בלאי רגיל. זה כולל תיקוני אינסטלציה, חשמל ו-HVAC. בעל הבית אחראי גם לכל תיקון שנדרש עקב הפרות קוד או דרישות משפטיות אחרות.

מה צריך דייר לעשות אם הוא צריך תיקונים?

אם שוכר זקוק לתיקון, עליו לפנות לבעל הבית בהקדם האפשרי. לאחר מכן על בעל הבית לדאוג לביצוע התיקונים הנדרשים. אם בעל הדירה לא מגיב או לא מארגן את ביצוע התיקונים, ייתכן שהשוכר יצטרך לנקוט בצעדים משפטיים.

סוג תיקון אחריות דייר
אינסטלציה רשלנות או שימוש לרעה
חַשׁמַלִי רשלנות או שימוש לרעה
HVAC רשלנות או שימוש לרעה
בלאי רגיל אחריות בעל הבית
הפרות קוד אחריות בעל הבית

לסיכום, חשוב להבין את האחריות הן של השוכר והן של המשכיר בכל הנוגע לתיקונים בבניין. אם יש לך שאלות כלשהן, עדיף לפנות לבעל הבית שלך או לאיש מקצוע משפטי לקבלת ייעוץ. למידע נוסף, בדוק את הסרטון הזה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן