דף הבית » האם חייב » האם גוי מחויב לכבד את אב ואם?

האם גוי מחויב לכבד את אב ואם?

האם גוי מחויב לכבד את אב ואם?

מה אומרת התורה על כיבוד הורים?

התורה מצווה אותנו "כבד את אביך ואת אמך" (שמות כ, יב). מצווה זו חוזרת בספר דברים ה, טז. זהו הדבר החמישי מבין עשרת הדיברות, והוא נחשב לחלק יסודי בהלכה היהודית. כמו כן, התורה קובעת כי "כל אדם יכבד את אמו ואביו" (ויקרא יט, ג). מצווה זו חוזרת בספר דברים כ"א יח-כא.

מה המשמעות של כבוד להורים?

כבוד להורים פירושו להראות להם אהבה, טוב לב והתחשבות. זה גם אומר לציית לפקודות שלהם ולכבד את רצונותיהם. כבוד להורים פירושו גם לא לדבר עליהם רע, או להביך אותם בשום צורה.

האם גויים מחויבים לכבד את אבא ואמא?

התורה מצווה עלינו לכבד את הורינו, אך לא כתוב בה במפורש שהגויים מחויבים בכך. אולם התלמוד (קידושין ל"א) קובע כי גוי מחויב לכבד את הוריו, כשם שחייב יהודי.

הסיבה לציווי

התלמוד מסביר כי מצוות כיבוד הורים מבוססת על הרעיון שאדם צריך להיות אסיר תודה על החסד שעשו לו הוריו. כמו כן, התלמוד קובע שאדם צריך לכבד את הוריו כי זה סימן של ענווה ויראת שמים.

איך נראה כבוד להורים?

כבוד להורים יכול ללבוש צורות רבות. זה יכול לכלול כיבוד משאלותיהם, הקשבה לעצותיהם והפגנת אהבה וחסד. זה יכול לכלול גם מתן תמיכה כספית, במידת הצורך.

סיכום

לסיכום, התורה מצווה עלינו לכבד את הורינו, והתלמוד מלמד שציווי זה חל גם על גויים. כבוד להורים יכול ללבוש צורות רבות, כגון כיבוד רצונותיהם, הקשבה לעצותיהם ומתן תמיכה כלכלית במידת הצורך.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן