דף הבית » האם חייב » האם בעל דירה חייב להודיע מראש על עלייה בשכר הדירה?

האם בעל דירה חייב להודיע מראש על עלייה בשכר הדירה?

האם בעל דירה חייב להודיע מראש על עלייה בשכר הדירה?

מהי העלאת שכירות?

העלאת שכר דירה היא כאשר בעל דירה מעלה את סכום שכר הדירה שהוא גובה משוכר. זה יכול לקרות ממגוון סיבות, כולל אינפלציה, שינויים בשוק או עלייה ביוקר המחיה. העלאות שכר דירה נעשות לרוב על בסיס שנתי, אך ניתן לבצע אותן גם בכל עת במהלך השכירות.

האם בעל דירה חייב להודיע מראש על עלייה בשכר הדירה?

ברוב המקרים, המשכיר נדרש לתת לשוכר הודעה בכתב על העלאת שכר הדירה לפחות 30 יום לפני כניסתה לתוקף. הדבר נכון גם אם בהסכם השכירות לא נקבעה תקופת הודעה מוקדמת. על ההודעה לכלול את סכום ההעלאה, מועד כניסתה לתוקף וסיבה להעלאה.

אילו זכויות יש לשוכרים בכל הנוגע להעלאות שכר דירה?

לשוכרים יש זכות לסרב להעלאת שכר דירה, אך הדבר עלול לגרום לכך שבעל הבית יפסיק את השכירות. השוכרים יכולים גם לנהל משא ומתן עם המשכיר להפחתת גובה התוספת או לפריסתה על פני תקופה ארוכה יותר. אם השוכר והמשכיר לא מצליחים להגיע להסכמה, השוכר יכול להגיש תלונה לוועדת השכירות המקומית או לרשות הדיור.

מהן ההשלכות של אי יידוע שוכרים מראש על העלאת שכר דירה?

אם בעל דירה לא ימסור את ההודעה הנדרשת על העלאת שכר הדירה, ייתכן שהשוכר יוכל לערער על ההעלאה בבית המשפט. השוכר יוכל גם לגבות נזקים, כמו ההפרש בין שכר הדירה הישן לשכר הדירה החדש. במקרים מסוימים, השוכר יוכל לסיים את חוזה השכירות ללא קנס.

מהם כמה טיפים למשא ומתן על העלאת שכר דירה?

  • היו מוכנים למשא ומתן. הבנה ברורה של זכויותייך וזכויות בעל הבית.
  • תהיה הגיוני. אל תבקשו יותר מדי או מעט מדי.
  • תהיה מוכן להתפשר. הצע לשלם חלק מהעלייה תמורת חוזה שכירות ארוך יותר או הקלות אחרות.
  • להיות עקבי. אל תוותרו אם בעל הבית לא מוכן לנהל משא ומתן.

סיכום

ברוב המקרים, בעלי הדירות נדרשים לתת לשוכרים הודעה בכתב על העלאת שכר הדירה לפחות 30 יום לפני כניסתה לתוקף. לשוכרים עומדת הזכות לסרב להעלאת שכר דירה, אך הדבר עלול לגרום לכך שהמשכיר יפסיק את השכירות. השוכרים יכולים גם לנהל משא ומתן עם המשכיר להפחתת גובה התוספת או לפריסה על פני תקופה ארוכה יותר. למידע נוסף, בקר בכתובת he.wikipedia.org .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן