דף הבית » האם חייב » האם ארגון חייב לגבות עמלת חוק חופש המידע?

האם ארגון חייב לגבות עמלת חוק חופש המידע?

האם ארגון חייב לגבות עמלת חוק חופש המידע?

מהו חוק חופש המידע (FOIA)?

חוק חופש המידע (FOIA) הוא חוק פדרלי המאפשר לאנשים לבקש גישה לרישומי הסוכנות הפדרלית. FOIA נחקק בשנת 1966 ומנוהל על ידי משרד המשפטים. החוק נועד לקדם שקיפות ואחריות בממשלה על ידי מתן גישה לציבור לרישומים ממשלתיים.

במסגרת FOIA, אנשים יכולים לבקש גישה לרישומי הסוכנות הפדרלית, כולל מסמכים וחומרים אחרים. בקשות אלו יכולות להיעשות מכל סיבה שהיא, כולל מחקר, עיתונות או סקרנות אישית. החוק גם מחייב סוכנויות פדרליות להגיב לבקשות FOIA תוך 20 ימי עסקים.

האם ארגונים חייבים לגבות עמלת FOIA?

ארגונים אינם נדרשים לגבות עמלה עבור בקשות FOIA. עם זאת, הם יכולים לגבות עמלות עבור סוגים מסוימים של בקשות. לדוגמה, אם אדם מבקש עותקים של מסמכים, הארגון יכול לגבות תשלום עבור עלות העתקת המסמכים. ארגונים יכולים גם לגבות עמלות עבור זמן חיפוש ובדיקה.

מבנה האגרות נקבע על ידי הארגון ויש לקבל את אישור משרד המשפטים. ארגונים חייבים גם לספק פטור מאגרה או הפחתה עבור בקשות שהן לטובת הציבור. המשמעות היא שאם הבקשה היא למידע שיש בו עניין לציבור או שיכול להועיל לציבור, הארגון רשאי לוותר או להפחית את האגרה.

מהו פטור מעמלה?

ויתור על עמלה הוא הפחתה או ויתור על העמלות הקשורות לבקשת FOIA. ארגונים רשאים להעניק פטור מאגרה עבור בקשות שהן לטובת הציבור. משרד המשפטים קבע קריטריונים לקביעה האם בקשה היא לטובת הציבור. קריטריונים אלה כוללים אם הבקשה היא למידע שיש בו עניין לציבור או שיכול להועיל לציבור.

ארגונים חייבים גם לשקול אם המבקש הוא נציג של התקשורת החדשותית. אם המבקש הוא נציג של התקשורת החדשותית, הארגון רשאי לוותר על האגרה. ארגונים רשאים גם לוותר על אגרות אם המבקש הוא מוסד חינוכי או לא מסחרי, או נציג הציבור.

מהי הפחתת עמלות?

הפחתת עמלה היא הפחתה בעמלות הקשורות לבקשת FOIA. ארגונים רשאים להעניק הפחתת אגרות עבור בקשות שהן לטובת הציבור. משרד המשפטים קבע קריטריונים לקביעה האם בקשה היא לטובת הציבור. קריטריונים אלה כוללים אם הבקשה היא למידע שיש בו עניין לציבור או שיכול להועיל לציבור.

ארגונים חייבים גם לשקול אם המבקש הוא נציג של התקשורת החדשותית. אם המבקש הוא נציג של התקשורת החדשותית, הארגון רשאי להפחית את האגרה. ארגונים רשאים גם להפחית עמלות אם המבקש הוא מוסד חינוכי או לא מסחרי, או נציג הציבור.

סיכום

ארגונים אינם נדרשים לגבות עמלה עבור בקשות FOIA. עם זאת, הם יכולים לגבות עמלות עבור סוגים מסוימים של בקשות. ארגונים חייבים גם לספק פטור מאגרה או הפחתה עבור בקשות שהן לטובת הציבור. ארגונים חייבים לשקול את הקריטריונים של האינטרס הציבורי כאשר הם קובעים אם לוותר או להפחית עמלות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן