דף הבית » האם חייב » האם אדם שאינו תושב ירושלים ונוכח ביום פורים חייב במגילה?

האם אדם שאינו תושב ירושלים ונוכח ביום פורים חייב במגילה?

האם אדם שאינו תושב ירושלים ונוכח ביום פורים חייב במגילה?

מה זה פורים?

פורים הוא אחד החגים המשמחים והכיפיים בלוח השנה היהודי. הוא מנציח את התקופה שבה העם היהודי שחי בפרס ניצל מהשמדה. ביום זה מחויבים יהודים לשמוע את המגילה, סיפור פורים, בבית הכנסת.

האם אני חייב מגילה אם אני לא תושב ירושלים?

התשובה לשאלה זו תלויה בנסיבות. באופן כללי, מי שאינו תושב ירושלים ונוכח ביום פורים אינו חייב במגילה. עם זאת, ישנם חריגים מסוימים לכלל זה.

חריגים

אם אדם מבקר בירושלים ביום פורים, הוא חייב לשמוע את המגילה. זאת משום שהרבנים גזרו שכל מי שנוכח בירושלים ביום פורים חייב לשמוע את המגילה.

בנוסף, אם אדם מבקר בבית כנסת ביום פורים, הוא גם חייב לשמוע את המגילה. זאת משום שהרבנים גזרו שכל מי שנוכח ביום פורים בבית כנסת חייב לשמוע את המגילה.

מה אם אני לא בירושלים או בבית כנסת?

אם אדם לא נמצא בירושלים או בבית כנסת ביום פורים, אין הוא חייב לשמוע את המגילה. אולם עדיין נחשבת מצווה (מצווה) לשמוע את המגילה אם אפשר. לכן, מומלץ לאדם להתאמץ לשמוע את המגילה אם אינו נמצא בירושלים או בבית כנסת ביום פורים.

סיכום

לסיכום, מי שאינו תושב ירושלים ונוכח ביום פורים אינו חייב במגילה. אולם אם הם מבקרים בירושלים או בבית כנסת ביום פורים, הם חייבים לשמוע את המגילה. בנוסף, עדיין נחשבת מצווה לשמוע את המגילה אם אפשר, גם אם אדם אינו בירושלים או בבית כנסת ביום פורים. למידע נוסף, לחץ כאן .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן