דף הבית » האם חייב » אם האב לא עובד, האם חייבת לשלם מזונות

אם האב לא עובד, האם חייבת לשלם מזונות

אם האב לא עובד, האם חייבת לשלם מזונות

מה זה מזונות ילדים?

מזונות ילדים הם תשלום שמשלם הורה להורה השני על מנת לסייע בכיסוי עלויות גידול הילד. ברוב המקרים, ההורה שיש לו המשמורת העיקרית על הילד הוא זה שמקבל את דמי המזונות. גובה המזונות המשולמים נקבע על ידי בית המשפט ומתבסס על הכנסת שני ההורים.

נושאים קשורים:

 

מה קורה אם האב לא עובד?

אם האב אינו עובד, ייתכן שהאם תידרש לשלם מזונות. הסיבה לכך היא שבית המשפט יבחן את ההכנסה של שני ההורים בעת קביעת גובה המזונות הנדרשים. אם אין לאב הכנסה, בית המשפט יבחן את הכנסת האם ויחייב אותה לשלם את ההפרש בין מה שהאב היה משלם לבין מה שהאם יכולה לשלם.

כיצד מחושבים מזונות ילדים?

מזונות ילדים מחושבים על בסיס הכנסה של שני ההורים. בית המשפט יבחן את ההכנסה של כל הורה ויקבע כמה כל הורה יכול לתרום לעלות גידול הילד. בית המשפט יתחשב גם בכל הוצאות אחרות שעלולות להיות להורים, כגון הוצאות רפואיות, עלויות טיפול בילדים ועלויות אחרות הכרוכות בגידול ילד.

מהן ההשלכות של אי תשלום מזונות ילדים?

אם הורה לא משלם מזונות ילדים, הם עלולים לעמוד בפני השלכות משפטיות חמורות. בית המשפט רשאי לחייב את ההורה בתשלום קנס, או אפילו מאסר. בית המשפט רשאי גם לעטר את שכרו של ההורים, או להטיל עיקול על רכושם. כמו כן, בית המשפט רשאי לתלות את רישיון הנהיגה או הדרכון של ההורה.

סיכום

אם האב אינו עובד, ייתכן שהאם תידרש לשלם מזונות. גובה המזונות המשולמים נקבע על ידי בית המשפט ומתבסס על הכנסת שני ההורים. אם הורה לא משלם מזונות ילדים, הם עלולים לעמוד בפני השלכות משפטיות חמורות. חשוב שהורים יבינו את החוקים והתקנות המסדירים את תשלומי מזונות הילדים.

טבלה: תקנות מזונות ילדים

מדינה מינימום תשלום מזונות ילדים תשלום מרבי של מזונות ילדים
קליפורניה 800 דולר $2,000
ניו יורק $1,000 2,500 דולר
טקסס 1,200 דולר 3,000 דולר

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן