דף הבית » איפה נמצאת » איפה ממוקמת קיסריה בארץ?

איפה ממוקמת קיסריה בארץ?

איפה ממוקמת קיסריה בארץ?

מה זה קיסריה?

קיסריה היא עיר נמל עתיקה השוכנת לאורך הים התיכון בישראל. היא נוסדה על ידי המלך הורדוס הגדול בשנים 25–13 לפני הספירה ונקראה על שמו של קיסר אוגוסטוס. היא שימשה כעיר נמל חשובה באימפריה הרומית והייתה בירת המחוז הרומאי יהודה. כיום היא יעד תיירותי פופולרי, עם אתרים ארכיאולוגיים רבים וחורבות.

היכן ממוקמת קיסריה?

קיסריה שוכנת על חוף ישראל, בערך באמצע הדרך בין תל אביב לחיפה. הוא ממוקם על הים התיכון, כ-25 מייל (40 ק"מ) צפונית-מערבית לירושלים. זהו יעד תיירותי פופולרי, עם הרבה אתרים ארכיאולוגיים וחורבות.

מהי ההיסטוריה של קיסריה?

קיסריה נוסדה על ידי המלך הורדוס הגדול בשנים 25–13 לפני הספירה ונקראה על שמו של קיסר אוגוסטוס. היא שימשה כעיר נמל חשובה באימפריה הרומית והייתה בירת המחוז הרומאי יהודה. בתקופה הביזנטית היה מקום מושבו של הבישוף של קיסריה והיה מרכז חשוב של הנצרות. במאה ה-7 היא נכבשה על ידי הערבים ונשארה תחת שלטון מוסלמי עד למסעי הצלב. בשנת 1251 היא נכבשה על ידי הצלבנים והפכה לחלק מממלכת ירושלים. בשנת 1291, היא נכבשה על ידי הממלוכים ונשארה תחת שלטון מוסלמי עד המאה ה-19.

מהן האטרקציות המרכזיות בקיסריה?

האטרקציות המרכזיות בקיסריה כוללות את האמפיתיאטרון הרומי העתיק, חומות העיר הצלבנית, הנמל, אמת המים והגן הלאומי קיסריה. האמפיתיאטרון הוא אחד מהתיאטראות הרומיים השמורים ביותר בעולם ועדיין משמש לקונצרטים ואירועים אחרים. חומות העיר הצלבניות הן תזכורת לעברה של העיר והנמל עדיין משמש דייגים וסירות שעשועים. אמת המים נבנתה על ידי הורדוס הגדול והיא נמצאת בשימוש עד היום. גן לאומי קיסריה הוא יעד תיירותי פופולרי וכולל אתרים ארכיאולוגיים רבים וחורבות.

טבלת קיסריה

מקום הִיסטוֹרִיָה אטרקציות
חוף ישראל נוסד על ידי המלך הורדוס הגדול בשנים 25–13 לפנה"ס אמפיתיאטרון רומי, חומות עיר צלבניות, נמל, אמת מים, גן לאומי קיסריה

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן