דף הבית » איך קוראים » איך קוראים לתלוש שכר? | ניהול שכר

איך קוראים לתלוש שכר? | ניהול שכר

איך קוראים לתלוש שכר? | ניהול שכר

מהו תלוש שכר?

תלוש שכר הוא מסמך שמנפיק מעסיק לעובדיו בכל פעם שהם מקבלים שכר. זהו סיכום של הרווחים והניכויים של העובד עבור תקופת השכר. זה מכונה גם תלוש שכר, ייעוץ שכר או המחאת שכר.

איזה מידע כלול בתלוש שכר?

תלוש שכר כולל בדרך כלל את שם העובד, כתובתו ומספר תעודת זהות. הוא כולל גם את שם המעסיק וכתובתו, תקופת השכר ותאריך התשלום. בנוסף, הוא כולל את השכר ברוטו של העובד, מסים שנמשכו ושכר נטו. זה עשוי לכלול גם ניכויים עבור הטבות, כגון ביטוח בריאות ותוכניות פרישה.

מדוע תלוש שכר חשוב?

תלוש שכר הוא מסמך חשוב הן למעסיק והן לעובד. עבור המעסיק, הוא משמש כתיעוד של שכרו וניכויים של העובד. עבור העובד הוא משמש כהוכחה להכנסה וחשוב להגשת מיסים ועניינים כספיים נוספים.

מה ההבדל בין תלוש שכר למשכורת?

תלוש שכר הוא מסמך המסכם את השתכרות העובד וניכויים לתקופת השכר. תלוש משכורת הוא התשלום שהונפק בפועל לעובד. תלוש השכר כולל את אותו מידע כמו תלוש השכר, אך הוא כולל גם את סכום הכסף שהעובד מקבל.

איך אני מקבל תלוש שכר?

רוב המעסיקים מספקים תלושי שכר לעובדיהם באופן אלקטרוני. ניתן לעשות זאת באמצעות דואר אלקטרוני, פורטל מקוון או מערכת תוכנת שכר. עובדים יכולים גם לבקש עותק נייר של תלוש השכר שלהם מהמעסיק שלהם.

מה זה P45?

P45 הוא מסמך שמונפק על ידי מעסיק לעובד כאשר הוא עוזב את עבודתו. זה דומה לתלוש משכורת, אך הוא כולל מידע נוסף כמו קוד המס של העובד וגובה המס ששילם בשנת המס הנוכחית.

איך אני קורא תלוש שכר?

קריאת תלוש שכר היא פשוטה יחסית. הוא כולל את שם העובד, כתובתו ומספר תעודת זהות. הוא כולל גם את שם המעסיק וכתובתו, תקופת השכר ותאריך התשלום. בנוסף, הוא כולל את השכר ברוטו של העובד, מסים שנמשכו ושכר נטו. זה עשוי לכלול גם ניכויים עבור הטבות, כגון ביטוח בריאות ותוכניות פרישה.

טבלת תלושי שכר

פריט תיאור
שֵׁם שם העובד
כתובת כתובת העובד
מספר ביטוח לאומי מספר תעודת זהות של העובד
מעסיק שם המעסיק וכתובתו
תקופת תשלום התאריכים של תקופת השכר
מועד התשלום התאריך שבו קיבל העובד תשלום
שכר ברוטו סך ההשתכרות של העובד לתקופת השכר
מסים במקור גובה המסים שנמשכו מהרווחים של העובד
שכר נטו סך כל הרווחים של העובד לאחר מסים מנוכים
יתרונות כל ניכויים עבור הטבות, כגון ביטוח בריאות ותוכניות פרישה

למידע נוסף על תלושי שכר, בדוק את הסרטון הזה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן