דף הבית » איך קוראים » איך קוראים לחרדים לישבן?

איך קוראים לחרדים לישבן?

איך קוראים לחרדים לישבן?

מה זה לישון?

לישוואן הוא מונח המשמש את היהודים החרדים כדי להתייחס לחודש העברי מרששוון, שהוא החודש השני בלוח העברי. המונח נגזר מהמילים העבריות לשון (חודש) ומרששוון (החודש השני). היהודים החרדים משתמשים במונח לשוון כדי להתייחס לחודש מרששוון, הנחשב לשעת אבל.

נושאים קשורים:

 

היסטוריה ומנהגי לישון

חודש מרששוון קשור לחורבן בית ראשון בירושלים בשנת 586 לפנה”ס. כתוצאה מכך, מקיימים היהודים החרדים תקופת אבל במהלך חודש מרששוון. במהלך תקופה זו, הם נמנעים מלחגוג חתונות או אירועים משמחים אחרים. הם גם נמנעים מאכילת בשר או שתיית יין, שהם סמלים לשמחה. כמו כן, היהודים החרדים מקיימים מנהג המכונה “יום לשוון” ביום הראשון של חודש מרששוון. ביום זה הם קוראים תפילות מיוחדות וצמים לאות אבל על חורבן בית ראשון.

צום גדליהו

צום גדליה הוא מנהג נוסף שנשמר במהלך חודש מרששוון. צום זה מנציח את רצח גדליהו, מושל יהודה, אשר מונה על ידי מלך בבל נבוכדנצר. הצום מתקיים ביום השלישי של חודש מרששוון ומצוין בצום ובתפילה.

צום טבת

צום טבת הוא מנהג נוסף שנשמר במהלך חודש מרששוון. צום זה מנציח את תחילת המצור על ירושלים על ידי מלך בבל נבוכדנצר. הצום מתקיים ביום העשירי של חודש מרששוון ומצוין בצום ובתפילה.

צום אסתר

צום אסתר הוא מנהג נוסף שנעשה בחודש מרששוון. צום זה מנציח את הצלת היהודים מגזרת המלך הפרסי אחשוורוש. הצום מתקיים ביום השלושה עשר בחודש מרששוון ומצוין בצום ובתפילה.

סיכום

לסיכום, המונח לשוון משמש את היהודים החרדים כדי להתייחס לחודש העברי מרששוון. חודש זה קשור לחורבן בית המקדש הראשון בירושלים ומתקיים כשעת אבל. במהלך חודש זה מקיימים היהודים החרדים מספר מנהגים כמו צום גדליה, צום טבת וצום אסתר. למידע נוסף על Lishvan בויקיפדיה

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן