דף הבית » איך קוראים » איך קוראים לחסימה בחצוצרה?

איך קוראים לחסימה בחצוצרה?

איך קוראים לחסימה בחצוצרה?

מהי חסימת צינור החצוצרה?

חסימת חצוצרה היא מצב רפואי שעלול לגרום לאי פוריות אצל נשים. החצוצרות הן שני צינורות דקות המחברים את השחלות לרחם. הביציות המשתחררות מהשחלות עוברות דרך החצוצרות אל הרחם. אם החצוצרות חסומות, הביציות לא יכולות להגיע לרחם ולא יכולה להתרחש הפריה.

גורמים לחסימת צינור החצוצרה

ישנן מספר סיבות אפשריות לחסימת החצוצרה. אלו כוללים:

  • זיהום: מחלה דלקתית של האגן (PID) היא זיהום של איברי הרבייה שעלול לגרום להצטלקות בחצוצרות. צלקת זו עלולה להוביל לחסימה.
  • אנדומטריוזיס: אנדומטריוזיס הוא מצב שבו הרקמה שמצפה את הרחם גדלה מחוץ לרחם. רקמה זו יכולה להיצמד לחצוצרות ולגרום לחסימה.
  • שרירנים: שרירנים הם גידולים לא סרטניים ברחם שעלולים לגרום לחסימה של החצוצרות.
  • ניתוח קודם: ניתוח באיברי הרבייה עלול לגרום לצלקות שעלולות להוביל לחסימה של החצוצרות.

תסמינים של חסימת צינור החצוצרה

במקרים רבים, אין תסמינים של חסימת החצוצרה. עם זאת, חלק מהנשים עלולות לחוות כאב או אי נוחות בבטן התחתונה.

אבחון של חסימת צינור החצוצרה

אם אישה חווה אי פוריות, הרופא שלה עשוי להזמין בדיקות כדי לבדוק חסימה של החצוצרות. בדיקות אלו עשויות לכלול אולטרסאונד, היסטרוסלפינגוגרמה (HSG) או לפרוסקופיה.

טיפול בחסימת החצוצרה

הטיפול בחסימת החצוצרה תלוי בגורם. אם החסימה נובעת מזיהום, ניתן לרשום אנטיביוטיקה. אם החסימה נובעת מהצטלקות, ייתכן שיהיה צורך בניתוח להסרת רקמת הצלקת. במקרים מסוימים, ניתן להמליץ על הפריה חוץ גופית (IVF).

סיכום

חסימת חצוצרה היא מצב רפואי שעלול לגרום לאי פוריות אצל נשים. ישנן מספר סיבות אפשריות לחסימת החצוצרה, כולל זיהום, אנדומטריוזיס, שרירנים וניתוחים קודמים. במקרים רבים, אין תסמינים של חסימת החצוצרה. האבחנה נעשית בדרך כלל באמצעות בדיקות כגון אולטרסאונד, HSG או לפרוסקופיה. הטיפול תלוי בגורם ועשוי לכלול אנטיביוטיקה, ניתוח או הפריה חוץ גופית. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה או צפה בסרטונים ב-YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן