דף הבית » איך קוראים » איך קוראים לחלק הראשון של סיפור קצר?

איך קוראים לחלק הראשון של סיפור קצר?

איך קוראים לחלק הראשון של סיפור קצר?

איך קוראים לחלק הראשון של סיפור קצר?

סיפור קצר הוא יצירה בדיונית שאורכה בדרך כלל בין 1,000 ל-20,000 מילים. זה בדרך כלל מחולק לשלושה חלקים: ההתחלה, האמצע והסוף. חלקו הראשון של סיפור קצר מכונה לעתים קרובות "הוק" או "הקדמה". זהו החלק בסיפור שנועד למשוך את תשומת ליבו של הקורא ולמשוך אותו לתוך הסיפור.

מהי מטרת ההקדמה?

הקדמה של סיפור קצר משרתת מספר מטרות. ראשית, הוא מציג את הדמויות ואת התפאורה של הסיפור. הוא גם מספק לקורא הצצה לנושא הסיפור ולטון. לבסוף, זה מכין את הבמה להמשך הסיפור.

כיצד בנויה המבוא?

הקדמה של סיפור קצר בנויה בדרך כלל באחת משתי דרכים. הראשונה היא שיטת ה"הוק", שנועדה למשוך את תשומת ליבו של הקורא ולמשוך אותו לתוך הסיפור. זה נעשה בדרך כלל על ידי הצגת דמות, תפאורה או קונפליקט שייחקרו לאורך הסיפור. השיטה השנייה היא שיטת ה"אקספוזיציה", שנועדה לספק לקורא מידע על הדמויות, התפאורה והקונפליקט של הסיפור.

מדוע ההקדמה חשובה?

הקדמה של סיפור קצר חשובה מכמה סיבות. ראשית, זה נותן את הטון להמשך הסיפור. זה גם עוזר לקורא להבין את הדמויות ואת התפאורה של הסיפור. לבסוף, זה עוזר לבסס את הקונפליקט שייחקר לאורך הסיפור.

השוואה מהירה

חלק מהסיפור מַטָרָה מִבְנֶה חֲשִׁיבוּת
מבוא הצג את הדמויות, התפאורה והנושא הוק או אקספוזיציה נותן טון, מייצר קונפליקט

דעה אישית

לדעתי, הקדמת סיפור קצר היא אחד החלקים החשובים בסיפור. זה הדבר הראשון שהקורא יתקל בו, וזה נותן את הטון להמשך הסיפור. זה חשוב גם לביסוס הדמויות, התפאורה והקונפליקט של הסיפור. לכן, חשוב להקדיש את הזמן ליצירת מבוא כתוב היטב שימשוך את הקורא לתוך הסיפור.

סיכום

הקדמה של סיפור קצר היא חלק חשוב מהסיפור, שכן הוא נותן את הטון ומבסס את הדמויות, התפאורה והקונפליקט. בדרך כלל היא בנויה באחת משתי דרכים: שיטת ה"הוק" או שיטת ה"אקספוזיציה". חשוב להקדיש את הזמן ליצירת מבוא כתוב היטב שימשוך את הקורא לתוך הסיפור.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן