דף הבית » איך קוראים » איך קוראים לחוק ישראל?

איך קוראים לחוק ישראל?

איך קוראים לחוק ישראל?

סקירה כללית של מערכת המשפט הישראלית

מערכת המשפט בישראל מבוססת על שילוב של המשפט המקובל האנגלי, המשפט העות’מאני והמשפט העברי. מערכת המשפט הישראלית היא מערכת משפט אזרחית, כלומר החוקים מבוססים על מערכת קודים כתובים. מקור המשפט העיקרי בישראל הוא חוק יסוד ישראל שהוא חוקת המדינה. מקורות משפט נוספים כוללים את חוק העונשין הישראלי, הקוד האזרחי הישראלי וחוק המסחר הישראלי.

נושאים קשורים:

 

איך קוראים לחוק ישראל?

החוק המרכזי השולט במערכת המשפט בישראל הוא חוק יסוד ישראל. חוק זה הוא חוקת המדינה והוא קובע את עקרונות היסוד של מערכת המשפט הישראלית. חוק יסוד ישראל נחקק בשנת 1992 והוא הבסיס לכל שאר החוקים במדינה. חוק יסוד ישראל מחולק למספר סעיפים, ביניהם מגילת העצמאות, עקרונות היסוד של השלטון, זכויות היסוד של האזרח וחובות היסוד של האזרח.

הצהרת העצמאות

מגילת העצמאות היא הסעיף הראשון בחוק יסוד ישראל. הוא קובע את עקרונות מדינת ישראל ומחויבותה לדמוקרטיה, לזכויות אדם ולשלטון החוק. מגילת העצמאות גם מתארת את מחויבותה של המדינה לשלום ולביטחון לכל אזרחיה.

עקרונות היסוד של הממשלה

סעיף עקרונות השלטון בחוק יסוד ישראל מתווה את מבנה הממשלה, לרבות תפקידיהם ואחריותם של הנשיא, ראש הממשלה, הכנסת, בית המשפט העליון ומוסדות ממשלתיים נוספים. חלק זה מתאר גם את זכויות האזרחים ואת עקרונות מערכת המשפט בישראל.

זכויות היסוד של האזרח

סעיף זכויות יסוד של האזרח בחוק יסוד ישראל מתווה את זכויות היסוד של האזרחים, לרבות הזכות לחופש הביטוי, חופש הדת, חופש האסיפה והזכות לפרטיות. סעיף זה מתאר גם את זכויות העובדים, לרבות הזכות לשכר הוגן ולתנאי עבודה בטוחים.

חוק יסוד ישראל הוא החוק המרכזי השולט במערכת המשפט בישראל. זוהי חוקת המדינה והיא קובעת את עקרונות היסוד של מערכת המשפט הישראלית. חוק יסוד ישראל מחולק למספר סעיפים, ביניהם מגילת העצמאות, עקרונות היסוד של השלטון, זכויות היסוד של האזרח וחובות היסוד של האזרח.

למידע נוסף על מערכת המשפט בישראל לחצו כאן .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן