דף הבית » איך קוראים » איך קוראים לזה כשהסמל חרוט?

איך קוראים לזה כשהסמל חרוט?

איך קוראים לזה כשהסמל חרוט?

מהי חריטה?

חריטה היא תרגול של חריטה של עיצוב על משטח קשיח, בדרך כלל שטוח, על ידי חיתוך חריצים לתוכו. התוצאה עשויה להיות חפץ מעוטר בפני עצמו, כמו כאשר חרוטים כסף, זהב, פלדה או זכוכית, או עשויה לספק לוחית הדפסה אינטגליו, מנחושת או מתכת אחרת, להדפסת תמונות על נייר כהדפסים או איורים; תמונות אלו נקראות גם "תחריטות". חריטה היא אחת הטכניקות העתיקות והחשובות ביותר בהדפס. חריטת עץ היא סוג של הדפסת תבליט ואינה מכוסה במאמר זה.

סוגי חריטה

החריטה יכולה להתבצע ביד, באמצעות פטיש ואזמל, או באמצעות מכונה כמו מכונת כרסום או חותך לייזר.

חריטה ביד

חריטה ידנית היא צורת החריטה העתיקה ביותר והיא נמצאת בשימוש עד היום. זה כרוך בשימוש בפטיש ובאזמל כדי לגלף עיצוב למשטח קשיח. חריטה ביד היא תהליך איטי ודורשת מיומנות וסבלנות רבה.

חריטה במכונה

חריטה במכונה היא שיטת חריטה מהירה ומדויקת יותר. זה נעשה באמצעות מכונת כרסום או חותך לייזר. המכונה מתוכנתת לעקוב אחר עיצוב ספציפי ולחצוב אותו לתוך פני השטח.

שימושים של חריטה

חריטה משמשת למגוון מטרות, כולל:

  • חפצים דקורטיביים כגון תכשיטים, גביעים ופרסים
  • שלטים ושלטים
  • לוחות הדפסה
  • כלים ומתים
  • רובים וסכינים

ניתן להשתמש בחריטה גם ליצירת תמונות על מטבעות, מדליות וחפצים אחרים.

סיכום

חריטה היא טכניקה בת מאות שנים שעדיין משתמשים בה כיום. הוא משמש ליצירת חפצים דקורטיביים, שלטים, לוחות, כלים וקוביות. זה יכול לשמש גם ליצירת תמונות על מטבעות, מדליות וחפצים אחרים. החריטה יכולה להתבצע ביד או במכונה, ודורשת מיומנות וסבלנות רבה. למידע נוסף על חריטה, בדוק את הסרטון הזה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן