דף הבית » איך קוראים » איך קוראים לזה בהגדה?

איך קוראים לזה בהגדה?

איך קוראים לזה בהגדה?

מהי ההגדה?

ההגדה היא טקסט יהודי שמשתמשים בו במהלך סדר פסח. זהו אוסף של תפילות, ברכות, סיפורים ושירים המשמשים לסיפור יציאת מצרים. ההגדה נקראת באופן מסורתי במהלך הסדר, וזו דרך ליהודים לזכור ולחגוג את שחרור בני ישראל מעבדות במצרים.

מה כלול בהגדה?

ההגדה כוללת מגוון תפילות, ברכות, סיפורים ושירים. החלק הידוע ביותר בהגדה הוא ארבע השאלות, הנשאלות על ידי הצעיר ביותר בסדר. ארבע השאלות נועדו להזכיר לנו את חשיבות הסדר וסיפור יציאת מצרים. ההגדה כוללת גם את סיפור עשר המכות, הנקרא בקול כדי להזכיר לנו את סבלם של בני ישראל במצרים. ההגדה כוללת גם את השיר "דיינו", שהוא שיר הכרת תודה על כל הניסים שעשה ה' לבני ישראל.

איך קוראים לזה בהגדה?

ההגדה מחולקת למספר חלקים, שכל אחד מהם נקרא "מדרגה". הצעד הראשון נקרא "קדש", שהוא הברכה על היין. השלב השני נקרא "עורכץ", שהוא נטילת ידיים. השלב השלישי נקרא "קרפס", שהוא טבילת הירקות במי מלח. המדרגה הרביעית נקראת "יחץ", שהיא שבירת המצה האמצעית. הצעד החמישי נקרא "מגיד", שהוא מספר סיפור יציאת מצרים. המדרגה השישית נקראת "רחצה", שהיא נטילת ידיים. המדרגה השביעית נקראת "מוצי", שהיא הברכה על המצות. המדרגה השמיניה נקראת "מרור", שהיא אכילת העשבים המרים. המדרגה התשיעית נקראת "קורך", שהיא אכילת כריך הלל. המדרגה העשירית נקראת "שולחן אורח", שהיא אכילת הסעודה החגיגית. המדרגה האחד עשר נקראת "צפון", שהיא אכילת האפיקומן. המדרגה השתים עשרה נקראת "ברך", שהיא החסד לאחר הארוחות. המדרגה השלוש עשרה נקראת "הלל", שהיא אמירת מזמורי הלל. הצעד הארבעה עשר נקרא "נירצה", שהוא סיום הסדר. ההגדה היא חלק חשוב מסדר פסח והיא דרך ליהודים לזכור ולחגוג את שחרור בני ישראל מעבדות במצרים. על ידי הבנת מה נכלל בהגדה ואיך היא נקראת, נוכל להעריך טוב יותר את משמעות הסדר וסיפור יציאת מצרים. למידע נוסף על ההגדה וסדר פסח, ניתן לצפות בסרטונים על סדר פסח ביוטיוב.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן