דף הבית » איך קוראים » איך קוראים לבדיקת הריון מעבדתית?

איך קוראים לבדיקת הריון מעבדתית?

איך קוראים לבדיקת הריון מעבדתית?

מהי בדיקת הריון מעבדתית?

בדיקת הריון מעבדתית היא בדיקה רפואית המשמשת לאיתור נוכחות ההורמון hCG (גונדוטרופין כוריוני אנושי) בדגימות שתן או דם. hCG מיוצר על ידי השליה זמן קצר לאחר השתלת ביצית מופרית ברחם. הורמון זה משמש כסמן להריון. בדיקות הריון במעבדה משמשות לאישור תוצאות בדיקת הריון ביתית. בדיקות הריון ביתיות מזהות נוכחות של hCG בשתן, אך בדיקות מעבדה מדויקות יותר ויכולות לזהות רמות נמוכות יותר של ההורמון.

סוגי בדיקות הריון מעבדתיות

ישנם שני סוגים עיקריים של בדיקות הריון מעבדתיות: איכותית וכמותית. בדיקות הריון מעבדתיות איכותיות משמשות לזיהוי נוכחות של hCG בדגימה. בדיקות אלו משמשות בדרך כלל לאישור תוצאות בדיקת הריון ביתית. בדיקות הריון מעבדתיות כמותיות מודדות את כמות ה-hCG בדגימה. בדיקות אלו משמשות כדי לקבוע עד כמה עובר ההריון. הם משמשים גם למעקב אחר התקדמות ההריון ולאבחון מצבים מסוימים, כגון הריון חוץ רחמי או הפלה.

עד כמה מדויקות בדיקות הריון במעבדה?

בדיקות הריון במעבדה הן בדרך כלל מאוד מדויקות. בדיקות איכותניות מדוייקות בדרך כלל לאחר היום הראשון של הפסקת מחזור, בעוד שבדיקות כמותיות מדויקות לאחר 7-10 ימים. עם זאת, בדיקות מעבדה יכולות להפיק תוצאות חיוביות שגויות או שליליות שגויות. תוצאות חיוביות כוזבות מתרחשות כאשר hCG קיים בדגימה, אך האישה אינה בהריון. תוצאות שליליות כוזבות מתרחשות כאשר hCG אינו קיים בדגימה, אך האישה בהריון.

תוצאות חיוביות כוזבות

תוצאות חיוביות כוזבות יכולות להתרחש עקב תרופות מסוימות, כגון תרופות פוריות, או עקב מצבים רפואיים מסוימים, כגון ציסטות בשחלות.

תוצאות שליליות כוזבות

תוצאות שליליות כוזבות יכולות להתרחש אם הבדיקה נעשית מוקדם מדי בהריון, או אם הדגימה לא מאוחסנת או מטופלת כראוי.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן