דף הבית » איך קוראים » איך קוראים לאנשים שמשקרים ומאמינים לשקרים של עצמם?

איך קוראים לאנשים שמשקרים ומאמינים לשקרים של עצמם?

איך קוראים לאנשים שמשקרים ומאמינים לשקרים של עצמם?

מה זה שקרן?

שקרן הוא מישהו שמספר בכוונה אי-אמת או שקר. הם עשויים לעשות זאת כדי להונות, לתמרן או להשיג יתרון על פני אחרים. אפשר למצוא שקרנים בכל תחומי החיים, ממקום העבודה ועד למערכות יחסים. יש אנשים שמשקרים יותר מאחרים, ויש אנשים שיותר מיומנים בשקר מאחרים.

איך קוראים למי שמשקר ומאמין לשקרים שלו?

מי שמשקר ומאמין לשקרים שלו מכונה לעתים קרובות כשקרן פתולוגי. שקרנים פתולוגיים הם אנשים שיש להם צורך כפייתי לשקר, גם כשאין להם תועלת. הם עשויים לשקר כדי למשוך תשומת לב, כדי להימנע מאחריות או כדי לתמרן אחרים. שקרנים פתולוגיים לרוב חסרים תובנה לגבי ההתנהגות שלהם, ואולי אפילו לא מבינים שהם משקרים.

מה זה שקרן כפייתי?

שקרן כפייתי הוא מישהו שמשקר באופן רגיל ובאופן כפייתי. הם עשויים לשקר לגבי דברים קטנים, כמו גילם או המקום שבו למדו, או שהם עשויים לשקר לגבי דברים גדולים יותר, כגון העבודה או מצבם הכלכלי. שקרנים כפייתיים מתקשים לעתים קרובות לשלוט בשקר שלהם ואולי אפילו לא מבינים שהם משקרים.

מה זה סוציופת?

סוציופת הוא אדם שיש לו הפרעת אישיות המאופיינת בחוסר אמפתיה והתעלמות מרגשות אחרים. סוציופתים משקרים לעתים קרובות ומתמרנים אחרים כדי להשיג את מה שהם רוצים. הם עשויים גם להיות מועדים לאלימות ולהתנהגות פלילית אחרת.

מה זה נרקיסיסט?

נרקיסיסט הוא מישהו שיש לו תחושה מנופחת של חשיבות עצמית וצורך בהערצה. נרקיסיסטים לעתים קרובות משקרים ומתמרנים אחרים כדי להשיג את מה שהם רוצים. הם עשויים גם להיות מועדים להתנהגות גרנדיוזית וחוסר אמפתיה.

מהו מצית גז?

מצית גז הוא מישהו שמתמרן אדם אחר על ידי גורם לו לפקפק בזיכרון, בתפיסה או בשיקול הדעת שלו. מדליקי גז לעתים קרובות משקרים ומתמרנים אחרים כדי להשיג שליטה עליהם. הם עשויים גם להיות מועדים לתמרן רגשות של אנשים כדי להשיג את מה שהם רוצים. לסיכום, ישנם מונחים רבים המשמשים לתיאור אנשים שמשקרים ומאמינים לשקרים שלהם. מונחים אלה כוללים שקרן פתולוגי, שקרן כפייתי, סוציופת, נרקיסיסט ומצית גזים. חשוב לזכור שמונחים אלו אינם בהכרח ניתנים להחלפה וכי לכל מונח יש משמעות ייחודית משלו. אם אתה מודאג לגבי מישהו בחייך שאולי משקר ומאמין לשקרים שלו, חשוב לפנות לעזרה מקצועית. למידע נוסף, בקר בוויקיפדיה למידע נוסף.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן