דף הבית » איך קוראים » איך קוראים לאדם שלא מאמין באלוהים?

איך קוראים לאדם שלא מאמין באלוהים?

איך קוראים לאדם שלא מאמין באלוהים?

מה זה אתאיזם?

אתאיזם הוא חוסר אמונה בכל אל או אלוהות. אתאיסטים אינם מאמינים בקיומו של כל יצור או כוח על-טבעי, ואינם מקבלים תורות דתיות או רוחניות. אתאיסטים עשויים גם לדחות את הרעיון של חיים שלאחר המוות, ואולי לא להאמין בשום צורה של חיים לאחר המוות. אתאיסטים עשויים גם לדחות את הרעיון של כוח עליון או יוצר, ועשויים שלא להאמין בכל צורה של התערבות אלוהית. אתאיזם הוא מונח רחב המקיף מגוון של אמונות ועמדות. חלק מהאתאיסטים עשויים להיות אגנוסטים, כלומר הם לא יודעים אם קיימים אל או אלים. אתאיסטים אחרים עשויים להיות אנטי-תאיסטים, כלומר הם מתנגדים באופן פעיל לרעיון של אל או אלים.

מה זה אגנוסטיקן?

אגנוסטיקן הוא מי שאינו מאמין בקיומם של אלים או אלוהויות, אך פתוח לאפשרות שקיים אל או אלים. אגנוסטים עשויים גם להיות פתוחים לאפשרות של חיים שלאחר המוות, ועשויים להאמין בצורה כלשהי של חיים לאחר המוות. אגנוסטים עשויים גם להיות פתוחים לרעיון של כוח עליון או יוצר, ועשויים להאמין בצורה כלשהי של התערבות אלוהית.

מה זה אנטי-תאיסט?

אנטי-תאיסט הוא מישהו שמתנגד באופן פעיל לרעיון של אל או אלים. אנטי-תאיסטים עשויים לדחות את הרעיון של חיים שלאחר המוות, ואולי לא להאמין בשום צורה של חיים לאחר המוות. אנטי-תאיסטים עשויים גם לדחות את הרעיון של כוח עליון או יוצר, ואולי לא להאמין בכל צורה של התערבות אלוהית.

השוואה מהירה

טווח אמונה באלוהים אמונה באחר המוות אמונה בכוח עליון
אָתֵאִיסְט לא לא לא
כּוֹפֵר לא אולי אולי
אנטי-תאיסט לא לא לא

אנשים שאינם מאמינים באלוהים נקראים לעתים קרובות במונחים שונים, בהתאם לאמונות הספציפיות שלהם. אתאיסטים, אגנוסטים ואנטי-תאיסטים דוחים כולם את הרעיון של אל או אלים, אך עשויים להיות להם אמונות שונות לגבי החיים שלאחר המוות, כוח עליון והתערבות אלוהית.

דעה אישית

אני מאמין שלכל אחד יש את הזכות לאמונותיו, ושאין לשפוט או להפלות אף אחד בשל אמונתו. בין אם מישהו הוא אתאיסט, אגנוסטי או אנטי-תאיסט, יש לכבד אותו ולאפשר לו להביע את אמונותיו ללא חשש משיפוט או רדיפה. לסיכום, ישנם מונחים רבים ושונים המשמשים לתיאור אנשים שאינם מאמינים באלוהים. אתאיסטים, אגנוסטים ואנטי-תאיסטים דוחים כולם את הרעיון של אל או אלים, אך עשויים להיות להם אמונות שונות לגבי החיים שלאחר המוות, כוח עליון והתערבות אלוהית. לכל אחד יש את הזכות לאמונותיו שלו, ויש לכבד אותו ולאפשר לו לבטא את אמונתו ללא חשש משיפוט או רדיפה. למידע נוסף על אתאיזם, אגנוסטיות ואנטי-תאיזם, בדוק את הסרטון הזה ביוטיוב .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן