דף הבית » איך קוראים » איך קוראים לאדם שיודע לעשות הכל?

איך קוראים לאדם שיודע לעשות הכל?

איך קוראים לאדם שיודע לעשות הכל?

איך קוראים לאדם שיודע לעשות הכל?

מכירים מישהו שיכול לעשות הכל? מתיקון צינור שבור ועד אפיית עוגה טעימה, נראה שיש אנשים שיש להם כישרון לעשות הכל. אבל איך קוראים לאדם שיודע לעשות הכל? התשובה פשוטה: פוליממית. פוליאמט הוא אדם בעל ידע בתחומים רבים ושונים. לעתים קרובות הם מכונים "גברים מתקופת הרנסנס" או "נשות הרנסנס" בגלל מגוון הכישורים והידע שלהם.

ההיסטוריה של הפולימט

המונח "פולימת" שימש לראשונה במאה ה-16 כדי לתאר את ההוגים הגדולים של תקופת הרנסנס. אנשים אלה היו ידועים בשליטתם בדיסציפלינות מרובות, מפילוסופיה למתמטיקה ועד אמנות. הפולימט המפורסם ביותר של הרנסנס היה ליאונרדו דה וינצ'י. הוא היה צייר, פסל, אדריכל, ממציא ומדען. הוא היה גם מוזיקאי, מתמטיקאי, מהנדס ואנטומאי.

פולימאתים של ימינו

כיום, המונח "פולימת" משמש לתיאור אנשים בעלי ידע בתחומים רבים ושונים. לעתים קרובות הם מכונים "גברים מתקופת הרנסנס" או "נשים מתקופת הרנסנס" בגלל מגוון הכישורים והידע הרחב שלהם. כמה פולימאטים מודרניים כוללים:

  • ביל גייטס – יזם, משקיע, פילנתרופ ומתכנת מחשבים
  • אילון מאסק – יזם, מהנדס וממציא
  • טים פריס – סופר, יזם ופודקאסט
  • ניל דגראס טייסון – אסטרופיזיקאי, סופר ומתקשר מדעי

היתרונות בלהיות פוליממית

להיות פוליממית יש יתרונות רבים. בתור התחלה, זה נותן לך מגוון רחב של מיומנויות וידע שניתן ליישם בתחומים רבים ושונים. זה יכול להיות שימושי במיוחד במקום העבודה, מכיוון שהוא מאפשר לך לקחת על עצמך מגוון משימות ותפקידים. בנוסף, להיות פוליממית יכול לעזור לך לחשוב מחוץ לקופסה. על ידי בעל מגוון רחב של ידע, אתה יכול להמציא פתרונות יצירתיים לבעיות שאחרים אולי לא חשבו עליהם. לבסוף, להיות פוליממית יכול לעזור לך להישאר בקדמת העקומה. על ידי מגוון רחב של ידע, אתה יכול להישאר מעודכן בטרנדים ובטכנולוגיות העדכניות ביותר.

סיכום

פוליאמט הוא אדם בעל ידע בתחומים רבים ושונים. לעתים קרובות הם מכונים "גברים מתקופת הרנסנס" או "נשות הרנסנס" בגלל מגוון הכישורים והידע שלהם. להיות פוליאמט יש יתרונות רבים, כולל היכולת לחשוב מחוץ לקופסה, להישאר בקדמת העקומה, ולקחת על עצמו מגוון משימות ותפקידים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן