דף הבית » איך קוראים » איך קוראים ברייל?

איך קוראים ברייל?

איך קוראים ברייל?

מה זה ברייל?

ברייל היא מערכת של נקודות מורמות שניתן לקרוא באצבעות על ידי אנשים עיוורים או בעלי ראייה לקויה. הוא נקרא על שמו של יוצרו, לואי ברייל, צרפתי שאיבד את ראייתו כתוצאה מתאונת ילדות. ברייל הוא קוד שבאמצעותו ניתן לכתוב ולקרוא שפות רבות, כולל אנגלית.

היסטוריה של ברייל

ברייל הומצא בשנת 1821 על ידי לואי ברייל, שהיה סטודנט במכון הלאומי לנוער עיוור בפריז. הוא פיתח מערכת של נקודות מורמות שניתן לקרוא באמצעות מגע. המערכת המקורית התבססה על מערכת של כתיבת לילה שפותחה על ידי שארל ברביר לשימוש הצבא הצרפתי. במהלך השנים, המערכת שוכללה והורחבה לכלול את אותיות האלף-בית, סימני פיסוק ואפילו סימון מוזיקלי.

איך פועל ברייל

ברייל היא מערכת של נקודות מורמות היוצרות תאים. כל תא מייצג אות, מילה או סימן פיסוק. הנקודות מסודרות בדוגמאות של שתי עמודות של שלוש נקודות כל אחת. על ידי תחושת הנקודות, אדם יכול לדעת איזו אות, מילה או סימן פיסוק מיוצגים על ידי התא. התאים נקראים משמאל לימין ומלמעלה למטה.

שימושים בברייל

ברייל משמש אנשים עיוורים או בעלי ראייה לקויה לקריאה ולכתיבה. הוא משמש גם לתיוג פריטים כמו מעליות, מכשירי כספומט ומוצרים בחנויות. ברייל משמש גם כדי ללמד אנשים עיוורים או בעלי ראייה לקויה איך לקרוא ולכתוב.

ברייל הוא כלי חשוב לאנשים עיוורים או בעלי ראייה לקויה כדי לגשת למידע ולתקשר עם אחרים. זה גם חלק חשוב מהמורשת התרבותית של אנשים עיוורים או בעלי ראייה לקויה.

למידע נוסף על ברייל

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן