דף הבית » איך קוראים » איך נקרא החלק הפנימי של האוזן?

איך נקרא החלק הפנימי של האוזן?

איך נקרא החלק הפנימי של האוזן?

איך נקרא החלק הפנימי של האוזן?

החלק הפנימי של האוזן הוא חלק חשוב בגוף שעוזר לנו לשמוע. הוא מורכב משלושה חלקים: האוזן החיצונית, האוזן התיכונה והאוזן הפנימית. האוזן הפנימית ידועה גם בשם השבלול. השבלול הוא איבר קטן בצורת ספירלה הממוקם באוזן הפנימית. הוא אחראי על המרת גלי קול לאותות חשמליים הנשלחים למוח. השבלול מורכב משלושה חלקים: הסקאלה וסטיבולי, הסקאלה טימפני והצינור השבלולי. הסקאלה וסטיבולי הוא החדר העליון של השבלול והוא מלא בנוזל פרילימפה. ה- scala tympani הוא החדר התחתון והוא מלא בנוזל אנדולימפה. צינור השבלול הוא צינור צר המחבר בין שני החדרים ומלא בנוזל אנדולימפה. השבלול מרופד באלפי תאי שיער זעירים שאחראים על המרת גלי קול לאותות חשמליים. תאי שיער אלה מסודרים בשלוש שורות: השורה החיצונית, השורה האמצעית והשורה הפנימית. השורה החיצונית מורכבת מתאי שיער חיצוניים, השורה האמצעית מורכבת מתאי שיער פנימיים, והשורה הפנימית מורכבת מתאי שיער פנימיים. השבלול הוא גם ביתו של עצב השמיעה, שאחראי על שליחת אותות חשמליים מהשבלול למוח. עצב השמיעה מורכב מאלפי סיבי עצב המחוברים לתאי השיער שבשבלול.

דעה אישית

החלק הפנימי של האוזן הוא חלק מדהים ומורכב בגוף. זה מדהים לחשוב שאיבר כה קטן יכול להיות אחראי לתפקוד כה חשוב. מדהים גם לחשוב שתאי השיער הזעירים בשבלול יכולים להמיר גלי קול לאותות חשמליים הנשלחים למוח. זה באמת פלא של הטבע.

שאלות ותשובות

למה אחראי השבלול?

השבלול אחראי להמרת גלי קול לאותות חשמליים הנשלחים למוח.

מהו עצב השמיעה?

עצב השמיעה הוא צרור של סיבי עצב המחוברים לתאי השיער שבשבלול. הוא אחראי על שליחת האותות החשמליים מהשבלול למוח.

מהם שלושת החלקים של השבלול?

שלושת החלקים של השבלול הם ה- scala vestibuli, ה- scala tympani וצינור השבלול. הסקאלה וסטיבולי הוא החדר העליון של השבלול והוא מלא בנוזל פרילימפה. ה- scala tympani הוא החדר התחתון והוא מלא בנוזל אנדולימפה. צינור השבלול הוא צינור צר המחבר בין שני החדרים ומלא בנוזל אנדולימפה.

מהן שלוש השורות של תאי שיער בשבלול?

שלוש השורות של תאי שיער בשבלול הן השורה החיצונית, השורה האמצעית והשורה הפנימית. השורה החיצונית מורכבת מתאי שיער חיצוניים, השורה האמצעית מורכבת מתאי שיער פנימיים, והשורה הפנימית מורכבת מתאי שיער פנימיים.

סיכום

החלק הפנימי של האוזן הוא חלק חשוב בגוף שעוזר לנו לשמוע. הוא מורכב משלושה חלקים: האוזן החיצונית, האוזן התיכונה והאוזן הפנימית. האוזן הפנימית ידועה גם בשם השבלול. השבלול הוא איבר קטן בצורת ספירלה הממוקם באוזן הפנימית ואחראי על המרת גלי קול לאותות חשמליים הנשלחים למוח. הוא מרופד באלפי תאי שיער זעירים המסודרים בשלוש שורות ומהווה גם בית לעצב השמיעה, שאחראי על שליחת האותות החשמליים מהשבלול למוח.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן