דף הבית » איך קוראים » איך נקראת בדיקת דם בהריון?

איך נקראת בדיקת דם בהריון?

איך נקראת בדיקת דם בהריון?

מהי בדיקת דם להריון?

בדיקת דם הריון היא בדיקת מעבדה המשמשת לאיתור נוכחות ההורמון גונדוטרופין כוריוני אנושי (hCG) בדם האישה. הבדיקה משמשת לאישור הריון ולמעקב אחר בריאות העובר. הוא משמש גם לאבחון סיבוכים מסוימים של הריון, כגון סוכרת הריונית ורעלת הריון.

הורמון ה-hCG מיוצר על ידי השליה והוא קיים בדם של נשים הרות. כמות ה-hCG בדם עולה ככל שההריון מתקדם. בדיקת הדם בהריון מודדת את כמות ה-hCG בדם ובאמצעותה ניתן לקבוע את גיל העובר ובריאות ההריון.

סוגי בדיקות דם להריון

ישנם שני סוגים של בדיקות דם להריון: איכותית וכמותית. בדיקת דם הריון איכותית מזהה נוכחות של hCG בדם, בעוד שבדיקת דם הריון כמותית מודדת את כמות ה-hCG בדם. הבדיקה הכמותית מדויקת יותר ובאמצעותה ניתן לקבוע את גיל העובר ובריאות ההריון.

מה בדיקות דם הריון אומרות לך?

בדיקת דם הריון יכולה להגיד לך אם אתה בהריון או לא, כמו גם את גיל העובר. זה יכול לשמש גם כדי לאבחן סיבוכים מסוימים של הריון, כגון סוכרת הריונית ורעלת הריון. הבדיקה יכולה לשמש גם למעקב אחר בריאות העובר, וכן לאיתור חריגות בעובר.

מתי כדאי לעשות בדיקת דם להריון?

הרופא שלך עשוי להמליץ על בדיקת דם הריון אם אתה חווה אחד מהתסמינים הבאים: החמצת מחזור, בחילות, הקאות, רגישות בשדיים, עייפות או הטלת שתן תכופה. הרופא שלך עשוי להמליץ גם על בדיקת דם להריון אם קיימת יחסי מין לא מוגנים ואת מודאגת מהאפשרות של הריון.

הרופא שלך עשוי גם להמליץ על בדיקת דם להריון אם אתה מתקשה להרות או אם עברת הפלה טבעית בעבר. הבדיקה יכולה לעזור לרופא שלך לקבוע אם יש מצבים רפואיים בסיסיים שעלולים למנוע ממך להיכנס להריון.

חשוב לזכור שבדיקת דם הריון אינה תחליף לבדיקת הריון. בדיקת הריון היא דרך מדויקת ואמינה יותר לקבוע אם את בהריון. אם את בהריון, בדיקת דם הריון יכולה לעזור לרופא שלך לעקוב אחר בריאות ההריון שלך.

אם את שוקלת לבצע בדיקת דם להריון, חשוב לדבר עם הרופא שלך כדי לקבוע אם זו הבחירה הנכונה עבורך. הרופא שלך יכול לעזור לך להבין את הסיכונים והיתרונות של הבדיקה ויכול לעזור לך לקבל החלטה מושכלת.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן