דף הבית » איך קוראים » איך נקראת בדיקת דם בהריון?

איך נקראת בדיקת דם בהריון?

איך נקראת בדיקת דם בהריון?

מהי בדיקת דם להריון?

בדיקת דם הריון היא בדיקת מעבדה המשמשת לאישור הריון ולבדיקת בריאות האם והתינוק. הבדיקה נעשית לרוב בשליש הראשון של ההריון, אך ניתן לבצע אותה גם בהמשך ההריון. הבדיקה מודדת את רמות הורמונים מסוימים בדם האם. הורמונים אלו מיוצרים על ידי השליה, שהיא האיבר המחבר בין האם לתינוק. רמות ההורמונים הללו יכולות להצביע אם ההריון מתקדם כרגיל או לא.

סוגי בדיקות דם להריון

ישנם מספר סוגים שונים של בדיקות דם להריון. הסוג הנפוץ ביותר הוא בדיקת גונדוטרופין כוריוני אנושי כמותי (hCG). בדיקה זו מודדת את כמות ה-hCG בדם האם. hCG הוא הורמון המיוצר על ידי השליה ומהווה אינדיקציה לכך שהריון מתקדם כרגיל. סוגים אחרים של בדיקות דם להריון כוללים את בדיקת אלפא-פטופרוטאין (AFP), הבדיקה המשולשת והבדיקה המרובעת. בדיקת ה-AFP מודדת את רמת ה-AFP בדם האם. AFP הוא חלבון המיוצר על ידי הכבד של התינוק. הבדיקה המשולשת והבדיקה המרובעת מודדות רמות של שלושה או ארבעה הורמונים שונים בדם האם.

בדיקת דם hCG

בדיקת דם hCG היא הסוג הנפוץ ביותר של בדיקת דם הריון. זה נעשה בדרך כלל בשליש הראשון של ההריון, אבל יכול להיעשות גם בהמשך ההריון. בדיקת hCG מודדת את רמת ה-hCG בדם האם. רמה גבוהה של hCG מצביעה על כך שההריון מתקדם כרגיל.

בדיקת דם של AFP

בדיקת הדם של AFP מודדת את רמת ה-AFP בדם האם. AFP הוא חלבון המיוצר על ידי הכבד של התינוק. רמה גבוהה של AFP יכולה להצביע על מומים מולדים מסוימים, כגון עמוד השדרה ביפידה.

מבחן משולש

הבדיקה המשולשת מודדת את הרמות של שלושה הורמונים שונים בדם האם. הורמונים אלו הם hCG, AFP ואסטריול. הבדיקה המשולשת יכולה להצביע על הסיכון למומים מולדים מסוימים, כגון תסמונת דאון.

מבחן מרובע

הבדיקה המרובעת מודדת את הרמות של ארבעה הורמונים שונים בדם האם. ההורמונים הללו הם hCG, AFP, אסטריול ואינהיבין-A. הבדיקה המרובעת יכולה להצביע על הסיכון למומים מולדים מסוימים, כגון תסמונת דאון וטריזומיה 18.

סיכום

בדיקות דם הריון חשובות לאישור הריון וגם לבדיקת בריאות האם והתינוק. ישנם מספר סוגים שונים של בדיקות דם להריון, כולל בדיקת hCG, בדיקת AFP, בדיקה משולשת ובדיקה מרובעת. כל אחת מהבדיקות הללו מודדת את רמות ההורמונים השונים בדם האם ויכולה להצביע על הסיכון למומים מולדים מסוימים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן