דף הבית » איך קוראים » איך נקראים חלקי התנ"ך?

איך נקראים חלקי התנ"ך?

איך נקראים חלקי התנ"ך?

מבוא לתנ"ך

התנ"ך הוא אוסף של ספרים המחולקים לחלקים שונים. זהו הספר הנקרא ביותר בעולם ונחשב לספר המשפיע ביותר שנכתב אי פעם. התנ"ך מחולק לשני חלקים עיקריים: הברית הישנה והברית החדשה. כל אחד מהסעיפים הללו מחולק עוד יותר לספרים, פרקים ופסוקים.

הברית הישנה

הברית הישנה היא החלק הראשון של התנ"ך והיא מורכבת מ-39 ספרים. הוא מחולק לחמישה חלקים עיקריים: החומש, הספרים ההיסטוריים, הספרים הפיוטיים, הנביאים הגדולים והנביאים הקטנים.

החומש

החומש הוא החלק הראשון של הברית הישנה והוא מורכב מחמישה ספרים: בראשית, שמות, ויקרא, מספרים ודברים. ספרים אלו ידועים גם בתור התורה או התורה. הם מספרים את סיפור הבריאה, נפילת האדם, תולדות בני ישראל והחוקים שאלוהים נתן לבני ישראל.

הספרים ההיסטוריים

הספרים ההיסטוריים הם החלק השני של הברית הישנה והם מורכבים משנים עשר ספרים. הם מספרים את סיפורם של בני ישראל מימי יציאת מצרים ועד לתקופת שבי בבל. הספרים הם יהושע, שופטים, רות, שמואל א' ו-ב', מלכים א' ו-ב', דברי הימים א' והב', עזרא, נחמיה ואסתר.

ספרי השירה

ספרי השירה הם החלק השלישי של הברית הישנה והם מורכבים מחמישה ספרים. הם איוב, תהילים, משלי, קהלת ושיר שלמה. ספרים אלה מלאים בשירה ובספרות חוכמה.

הנביאים הגדולים

הנביאים הגדולים הם החלק הרביעי של הברית הישנה והם מורכבים מחמישה ספרים. הם ישעיהו, ירמיהו, איכה, יחזקאל ודניאל. ספרים אלו מכילים נבואות על ביאת המשיח ועל עתידם של בני ישראל.

הנביאים הקטנים

הנביאים הקטנים הם החלק החמישי של הברית הישנה והם מורכבים משנים עשר ספרים. הם הושע, יואל, עמוס, עובדיה, יונה, מיכה, נחום, חבקוק, צפניה, חגי, זכריה ומלאכי. ספרים אלו מכילים נבואות על ביאת המשיח ועל עתידם של בני ישראל.

הברית החדשה

הברית החדשה היא החלק השני של התנ"ך והיא מורכבת מ-27 ספרים. הוא מחולק לארבעה חלקים עיקריים: הבשורות, מעשה השליחים, האיגרות וספר ההתגלות.

הבשורות

הבשורות הן החלק הראשון של הברית החדשה והן מורכבות מארבעה ספרים. הם מתיו, מארק, לוק וג'ון. ספרים אלה מספרים את סיפור חייו, מותו ותחייתו של ישוע.

מעשי השליחים

מעשה השליחים הוא החלק השני של הברית החדשה והוא מורכב מספר אחד. הוא מספר את סיפורה של הכנסייה המוקדמת והפצת הבשורה.

האיגרות

האיגרות הן החלק השלישי של הברית החדשה והן מורכבות מ-21 ספרים. הם מכתבים שנכתבו על ידי השליחים לכנסיות וליחידים. הספרים הם רומאים, קורינתיים א' ו-ב', אל גלטים, אפסיים, פיליפיים, קולוסים, א' ו-ב' לתסלוניקים, טימותיאוס א' ו-ב', טיטוס, פילימון, עברים, יעקב, פטרוס א' ו-ב', יוחנן הראשון, ב' ו-3. ג'וד.

ספר ההתגלות

ספר ההתגלות הוא החלק הרביעי של הברית החדשה והוא מורכב מספר אחד. זהו ספר נבואי המספר על עתיד העולם ועל ביאת המשיח.

סיכום

התנ"ך הוא אוסף של ספרים המחולקים לשני חלקים עיקריים: הברית הישנה והברית החדשה. הברית הישנה מורכבת מ-39 ספרים ומחולקת לחמישה חלקים עיקריים: החומש, הספרים ההיסטוריים, ספרי השירה, הנביאים הגדולים והנביאים הקטנים. הברית החדשה מורכבת מ-27 ספרים ומחולקת לארבעה חלקים עיקריים: הבשורה, מעשה השליחים, האיגרות וספר ההתגלות. למידה על החלקים השונים של התנ"ך יכולה לעזור לנו להבין טוב יותר את המסר שלו ואת חשיבותו בחיינו. למידע נוסף על התנ"ך, בקר ב-YouTube .

  • הברית הישנה מורכבת מ-39 ספרים ומחולקת לחמישה חלקים עיקריים.
  • הברית החדשה מורכבת מ-27 ספרים ומחולקת לארבעה חלקים עיקריים.
  • החומש הוא החלק הראשון של הברית הישנה והוא מורכב מחמישה ספרים.
  • הספרים ההיסטוריים הם החלק השני של הברית הישנה והם מורכבים משנים עשר ספרים.
  • ספרי השירה הם החלק השלישי של הברית הישנה והם מורכבים מחמישה ספרים.
  • הנביאים הגדולים הם החלק הרביעי של הברית הישנה והם מורכבים מחמישה ספרים.
  • הנביאים הקטנים הם החלק החמישי של הברית הישנה והם מורכבים משנים עשר ספרים.
  • הבשורות הן החלק הראשון של הברית החדשה והן מורכבות מארבעה ספרים.
  • מעשה השליחים הוא החלק השני של הברית החדשה והוא מורכב מספר אחד.
  • האיגרות הן החלק השלישי של הברית החדשה והן מורכבות מ-21 ספרים.
  • ספר ההתגלות הוא החלק הרביעי של הברית החדשה והוא מורכב מספר אחד.

למידה על החלקים השונים של התנ"ך יכולה לעזור לנו להבין טוב יותר את המסר שלו ואת חשיבותו בחיינו. למידע נוסף על התנ"ך, בקר ב-YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן