דף הבית » איך קוראים » איך לקרוא את המתאם של פירסון?

איך לקרוא את המתאם של פירסון?

איך לקרוא את המתאם של פירסון?

מהי המתאם של פירסון?

המתאם של פירסון הוא מדד סטטיסטי לקשר הליניארי בין שני משתנים. הוא משמש לקביעת חוזק הקשר בין שני משתנים, ולעתים קרובות נעשה בו שימוש במחקרים כדי לקבוע את חוזק הקשר בין שני משתנים. מקדם המתאם של פירסון הוא מספר בין -1 ל-1, כאשר -1 מציין קשר ליניארי שלילי מושלם, 0 מציין שאין קשר ליניארי ו-1 מציין קשר ליניארי חיובי מושלם.

איך לקרוא את המתאם של פירסון?

כאשר מפרשים את מקדם המתאם של פירסון, חשוב לקחת בחשבון את גודל המקדם וכן את כיוון הקשר. מקדם 0 מציין שאין קשר ליניארי בין שני המשתנים. מקדם של -1 או 1 מציין שיש קשר ליניארי מושלם בין שני המשתנים. מקדם בין -1 ל-1 מציין שיש קשר ליניארי בין שני המשתנים, אך חוזק הקשר אינו מושלם.

פירוש גודל מקדם המתאם

ניתן לפרש את גודל מקדם המתאם של פירסון באופן הבא:- 0.00 עד 0.19: קשר ליניארי חלש מאוד- 0.20 עד 0.39: קשר ליניארי חלש- 0.40 עד 0.59: קשר ליניארי בינוני- 0.60 עד 0.79: קשר ליניארי חזק עד 0.0.0. : קשר ליניארי חזק מאוד

פירוש הכיוון של מקדם המתאם

ניתן לפרש את כיוון מקדם המתאם של פירסון באופן הבא: מתאם חיובי: ככל שמשתנה אחד גדל, המשתנה השני גדל גם הוא. מתאם שלילי: ככל שמשתנה אחד גדל, המשתנה השני יורד.

דוגמה לקורלציה של פירסון

לדוגמה, אם אתה לומד את הקשר בין גובה למשקל, אתה יכול לחשב את מקדם המתאם של פירסון כדי לקבוע את חוזק הקשר הליניארי בין שני המשתנים. אם מקדם המתאם של פירסון היה 0.75, זה יצביע על קשר ליניארי חיובי חזק בין גובה ומשקל. זה אומר שככל שהגובה עולה, גם המשקל עולה.

סיכום

לסיכום, המתאם של פירסון הוא מדד סטטיסטי לקשר הליניארי בין שני משתנים. הוא משמש לקביעת חוזק הקשר בין שני משתנים, ולעתים קרובות נעשה בו שימוש במחקרים כדי לקבוע את חוזק הקשר בין שני משתנים. מקדם המתאם של פירסון הוא מספר בין -1 ל-1, כאשר -1 מציין קשר ליניארי שלילי מושלם, 0 מציין שאין קשר ליניארי ו-1 מציין קשר ליניארי חיובי מושלם. ניתן לפרש את הגודל והכיוון של מקדם המתאם של פירסון כדי לקבוע את החוזק והכיוון של הקשר הליניארי בין שני משתנים. כדי ללמוד עוד על המתאם של פירסון, צפה בסרטון זה על המתאם של פירסון.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן