דף הבית » איך קוראים » איך האתיופים מכנים לבן?

איך האתיופים מכנים לבן?

איך האתיופים מכנים לבן?

מהו המונח 'פארנג'י'?

המונח 'פארנג'י' משמש אתיופים כדי להתייחס לאנשים לבנים. זה נגזר מהמונח הערבי 'פארנגי', שפירושו 'פרנקי'. 'פרנקיש' היה מונח ששימש לתיאור אנשים ממערב אירופה במהלך ימי הביניים. המונח 'פארנג'י' משמש כיום כדי להתייחס לאנשים מכל מוצא אירופי, ללא קשר לארץ מוצאם.

מקור המונח 'פארנג'י'

המונח 'פארנג'י' נמצא בשימוש באתיופיה מאז המאה ה-19, כאשר המדינה הייתה חלק מהאימפריה האתיופית. בתקופה זו היו לאתיופיה קשרים הדוקים עם האימפריה העות'מאנית, והמונח 'פארנג'י' אומץ מהשפה העות'מאנית. המונח שימש להתייחסות לאירופאים שביקרו באתיופיה, ובסופו של דבר הוא הפך למונח כללי לכל אדם לבן.

תנאים אחרים לאנשים לבנים באפריקה

המונח 'פארנג'י' אינו המונח היחיד המשמש באפריקה כדי להתייחס לאנשים לבנים. למדינות אפריקאיות שונות יש תנאים משלהן עבור אנשים לבנים, המשתנים מאזור לאזור. להלן טבלה של כמה מהמונחים הנפוצים ביותר המשמשים לאנשים לבנים במדינות אפריקאיות שונות:

מדינה מונח לאנשים לבנים
אֶתִיוֹפִּיָה פארנג'י
קניה Mzungu
דרום אפריקה בור
ניגריה באבן יארו
גאנה אוברוני
טנזניה מזונגו

כיצד משתמשים ב-Farenji באתיופיה?

באתיופיה, המונח 'פארנג'י' משמש במגוון הקשרים. זה משמש כדי להתייחס לאנשים לבנים באופן כללי, אבל זה יכול לשמש גם כדי להתייחס למי שנתפס כ"זר" או "אקזוטי". לדוגמה, אדם שאינו מאתיופיה אך מתגורר במדינה עשוי להיקרא 'פארנג'י'. המונח יכול לשמש גם כדי לתאר מישהו שנתפס כעשיר או מיוחס, שכן אנשים לבנים מזוהים לעתים קרובות עם עושר וזכות.

סיכום

המונח 'פארנג'י' משמש אתיופים כדי להתייחס לאנשים לבנים. זה נגזר מהמונח הערבי 'פארנגי', שפירושו 'פרנקי'. המונח משמש כיום כדי להתייחס לאנשים מכל מוצא אירופי, ללא קשר לארץ מוצאם. גם למדינות אפריקאיות אחרות יש תנאים משלהן עבור אנשים לבנים, המשתנים מאזור לאזור.

למידע נוסף על המונח 'פארנג'י' ומונחים אחרים המשמשים לאנשים לבנים באפריקה, בדוק את החיפוש הזה ב-YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן