דף הבית » כיצד ניתן » איך אתה יכול לדעת אם עכביש שייך לקבוצת החרקים?

איך אתה יכול לדעת אם עכביש שייך לקבוצת החרקים?

איך אתה יכול לדעת אם עכביש שייך לקבוצת החרקים?

מה זה חרק?

חרקים הם פרוקי רגליים, כלומר יש להם שלד חיצוני, גוף מפולח ותוספות מפרקים. לחרקים שלושה חלקי גוף עיקריים: הראש, החזה והבטן. יש להם גם שש רגליים, שתי אנטנות ועיניים מורכבות. חרקים הם הקבוצה המגוונת ביותר של בעלי חיים על פני כדור הארץ, עם יותר ממיליון מינים שזוהו.

מאפייני חרקים

לחרקים יש כמה מאפיינים מרכזיים שמבדילים אותם מבעלי חיים אחרים. למשל, יש להם שלד חיצוני, שהוא קליפה חיצונית קשה שמגינה על גופם. יש להם גם שלושה חלקי גוף עיקריים: הראש, החזה והבטן. לחרקים שש רגליים, שתי אנטנות ועיניים מורכבות. יש להם גם כנפיים, שבהן הם משתמשים לעוף.

מה זה עכביש?

עכבישים הם ארכנידים, כלומר יש להם שמונה רגליים, שני מקטעי גוף, וללא כנפיים או אנטנות. בניגוד לחרקים, לעכבישים יש חלק גוף אחד, ה-cephalothorax, המשלב את הראש והחזה. יש להם גם שמונה עיניים, ניבים וספינרים, שבהם הם משתמשים כדי ליצור קורים.

מאפייני עכביש

לעכבישים יש כמה מאפיינים מרכזיים שמבדילים אותם מבעלי חיים אחרים. לדוגמה, יש להם שמונה רגליים, שני מקטעי גוף, וללא כנפיים או אנטנות. יש להם גם שמונה עיניים, ניבים וספינרים, שבהם הם משתמשים כדי ליצור קורים. לעכבישים יש גם ציפוי שעווה על גופם, שעוזר להם לשמור על לחות ולשמור על גופם מלהתייבש.

כיצד להבחין בהבדל בין עכבישים וחרקים

הדרך הקלה ביותר להבחין בין עכבישים לחרקים היא להסתכל על גופם. לעכבישים יש שמונה רגליים, שני מקטעי גוף, וללא כנפיים או אנטנות. לחרקים שש רגליים, שלושה חלקי גוף וכנפיים או אנטנות. דרך נוספת להבחין בהבדל היא להסתכל בעיניים שלהם. לעכבישים יש שמונה עיניים, בעוד שלחרקים יש עיניים מורכבות.

זיהוי עכבישים

לאחר שקבעתם שיצור הוא עכביש, תוכלו לזהות אותו על ידי התבוננות בצורת גופו וצבעו. עכבישים מגיעים במגוון צורות וגדלים, מהעכביש הקופץ הזעיר ביותר ועד לטרנטולה הענקית. הם גם מגיעים במגוון צבעים, משחור וחום ועד צהוב ואדום. אתה יכול גם לזהות עכבישים על ידי הסתכלות על הקורים שהם יוצרים. חלק מהעכבישים יוצרים קורים עגולים, בעוד שאחרים יוצרים קורים מורכבים יותר.

סיכום

עכבישים טועים לעתים קרובות בתור חרקים, אבל הם למעשה עכבישנים. יש להם שמונה רגליים, שני מקטעי גוף, וללא כנפיים או אנטנות. יש להם גם שמונה עיניים, ניבים וספינרים, שבהם הם משתמשים כדי ליצור קורים. כדי להבדיל בין עכבישים לחרקים, הביטו בגופם ובעיניהם. אתה יכול גם לזהות עכבישים על ידי הסתכלות על צורת גופם וצבעם, כמו גם על הקורים שהם יוצרים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן