דף הבית » כיצד ניתן » איך אתה יודע באיזו שנה יוצרה המכונית?

איך אתה יודע באיזו שנה יוצרה המכונית?

איך אתה יודע באיזו שנה יוצרה המכונית?

מהו מספר VIN?

מספר זיהוי רכב (VIN) הוא מספר סידורי ייחודי המשמש לזיהוי מכונית. זה נמצא בדרך כלל בלוח המחוונים בצד הנהג ובמשקוף הדלת, כמו גם במסמכי התואר, הרישום והביטוח של המכונית. ניתן למצוא את ה-VIN גם בבלוק המנוע, תיבת ההילוכים וחלקים אחרים של המכונית.

כיצד לקרוא מספר VIN

מספרי VIN מורכבים מ-17 תווים, כולל אותיות ומספרים. שלושת התווים הראשונים הם מזהה היצרן העולמי (WMI) ומציינים את ארץ המקור, היצרן וסוג הרכב של המכונית. התווים הרביעי עד השמיני הם ה-Vehicle Descriptor Section (VDS) ומציינים את דגם המכונית, סוג הגוף, סוג המנוע ותכונות אחרות. התו התשיעי הוא ספרת ביקורת המשמשת לאימות הדיוק של ה-VIN. הדמות העשירית היא שנת הדגם. התו האחד-עשר מציין את מפעל ההרכבה. ששת התווים האחרונים הם מספר רצף הייצור.

לוחית רישוי

לוחית הרישוי של מכונית יכולה לספק גם רמזים לגבי השנה שלה. רוב המדינות דורשות החלפת לוחיות רישוי כל כמה שנים, כך שגיל הלוחית יכול לתת אינדיקציה לגיל המכונית. במדינות מסוימות, על לוחית הרישוי תהיה גם מדבקת שנה שבה ניתן להשתמש כדי לקבוע את שנת יצירת המכונית.

כיצד לקרוא לוחית רישוי

ללוחיות הרישוי יש בדרך כלל קוד בן שתיים או שלוש אותיות המציין את המצב שבו המכונית רשומה. התווים הנותרים בצלחת יכללו בדרך כלל שילוב של מספרים ואותיות. במדינות מסוימות יש מערכת מספור שניתן להשתמש בה כדי לקבוע את השנה שבה יוצרה המכונית. לדוגמה, בקליפורניה, למכוניות שיוצרו בשנת 2009 יש מספר לוחית רישוי שמתחיל ב-6H, בעוד שלמכוניות שיוצרו בשנת 2010 יש מספר לוחית רישוי שמתחיל ב-7H.

תכונות אחרות

בנוסף ל-VIN וללוחית הרישוי, יש עוד תכונות של מכונית שיכולות לעזור לך לקבוע את השנה שלה. המאפיינים הפנימיים, כמו לוח המחוונים, מערכת הסטריאו והריפוד, יכולים לספק רמזים לגבי גיל המכונית. המאפיינים החיצוניים, כגון הפנסים, הפנסים האחוריים והפגוש, יכולים גם לעזור לך לזהות את שנת המכונית.

כיצד לקרוא תכונות אחרות

המאפיינים הפנימיים והחיצוניים של מכונית יכולים לספק רמזים לגבי גיל המכונית. לדוגמה, למכוניות שיוצרו בסוף שנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000 יש בדרך כלל פנסים ופנסים אחוריים מעוגלים, בעוד שלמכוניות שיוצרו לאחר 2005 יש בדרך כלל פנסים ופנסים אחוריים זוויתיים יותר. גם לוח המחוונים, מערכת הסטריאו והריפוד יכולים לספק רמזים לגבי גיל המכונית. לדוגמה, למכוניות שיוצרו לפני אמצע שנות ה-90 יש בדרך כלל מדים אנלוגיים, בעוד שלמכוניות שיוצרו לאחר זמן זה יש בדרך כלל מדים דיגיטליים.

סיכום

להבין את השנה שבה יוצרה מכונית יכולה להיות מסובכת. עם זאת, על ידי בחינת מספר ה-VIN של הרכב, לוחית הרישוי ומאפיינים נוספים, ניתן לקבל אינדיקציה טובה לשנת ייצור המכונית. על ידי שימוש במידע במדריך זה, אתה אמור להיות מסוגל לקבוע במדויק את שנת המכונית.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן