דף הבית » מה ההבדל » מה ההבדל בין מחלקה, חברה, גדוד וחטיבה?

מה ההבדל בין מחלקה, חברה, גדוד וחטיבה?

מהי כיתה?

כיתה היא קבוצת חיילים שהוכשרו יחד והם באותה דרגה. זוהי היחידה הקטנה ביותר בצבא ובדרך כלל מורכבת מסביבות 10-20 חיילים. את הכיתה מובילה על ידי קצין שאינו מונה (NCO) האחראי על ההכשרה והמשמעת של הכיתה.

מהי חברה?

חברה היא יחידה גדולה יותר מאשר כיתה והיא בדרך כלל מורכבת מכ- 100-200 חיילים. זה מוביל על ידי סרן האחראי על הכשרה ומשמעת של החברה. החברה מחולקת לכמה מחלקות, שכל אחת מהן מובלת על ידי סגן.

מהו גדוד?

גדוד הוא יחידה גדולה יותר מחברה והיא מורכבת בדרך כלל מכ- 500-1000 חיילים. זה מוביל על ידי סגן אלוף האחראי על הכשרה ומשמעת הגדוד. הגדוד מחולק למספר חברות, שכל אחת מהן מובלת על ידי סרן.

מהי חטיבה?

חטיבה היא היחידה הגדולה ביותר בצבא והיא בדרך כלל מורכבת מכ- 10,000-20,000 חיילים. זה מוביל על ידי אלוף האחראי על הכשרה ומשמעת של החטיבה. החלוקה מחולקת למספר גדודים, שכל אחד מהם מוביל על ידי סגן אלוף.

מסקנה

כיתה, חברה, גדוד וחלוקה הם כולם מונחים צבאיים חשובים המתייחסים לגדלים שונים של יחידות. הכרת ההבדלים בין מונחים אלה יכולה לעזור לך להבין טוב יותר את מבנה הצבא.

מחשבות סופיות

לא משנה מה גודל היחידה, הצבא הוא כוח רב עוצמה המוקדש להגנה על ארצנו. בואו ניקח רגע להודות לגברים ולנשים האמיצים המשרתים בצבא!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן