דף הבית » למה אני » למה אני נופל הרבה?

למה אני נופל הרבה?

למה אני נופל הרבה?

מה גורם לנפילות תכופות?

נפילה היא תופעה שכיחה, אבל למה אנחנו נופלים כל כך הרבה? ישנן מגוון סיבות מדוע מישהו עשוי להיות נוטה יותר ליפול מאחרים. כמה מהגורמים הנפוצים ביותר לנפילות תכופות כוללות:

מצב פיזי

מצבים פיזיים כמו איזון ירוד, שרירים חלשים וראייה לקויה יכולים כולם לתרום לסיכון מוגבר לנפילות. אנשים עם דלקת פרקים, מחלת פרקינסון ומצבים אחרים המשפיעים על הניידות עשויים גם הם להיות מועדים יותר לנפילות. חשוב לדבר עם הרופא שלך על כל מצב פיזי שעלול לתרום לנפילות שלך.

תרופות

תרופות מסוימות עלולות לגרום לסחרחורת, ישנוניות ותופעות לוואי אחרות שעלולות להגביר את הסיכון לנפילות. אם אתה נוטל תרופות כלשהן, שוחח עם הרופא שלך על תופעות הלוואי האפשריות וכיצד למזער אותן.

גורמים סביבתיים

גורמים סביבתיים כמו רצפות חלקות, שבילים עמוסים ומשטחים לא אחידים יכולים כולם להגביר את הסיכון לנפילות. חשוב להיות מודעים לסביבתך ולנקוט בצעדים כדי לצמצם את כל הסכנות העשויות להיות.

חוסר באימון

חוסר בפעילות גופנית עלול להוביל לשרירים חלשים ולשיווי משקל ירוד, מה שעלול להגביר את הסיכון לנפילות. פעילות גופנית סדירה יכולה לעזור לשפר את שיווי המשקל והכוח, מה שיכול להפחית את הסיכון לנפילות. שוחח עם הרופא שלך על תוכנית אימונים שמתאימה לך.

איך למנוע נפילות

ניתן למנוע נפילות על ידי נקיטת צעדים להפחתת גורמי הסיכון. להלן מספר טיפים למניעת נפילות:

התאמן באופן קבוע

פעילות גופנית סדירה יכולה לעזור לשפר את שיווי המשקל והכוח, מה שיכול להפחית את הסיכון לנפילות. שוחח עם הרופא שלך על תוכנית אימונים שמתאימה לך.

ללבוש הנעלה מתאימה

נעילת נעליים עם אחיזה ותמיכה טובה יכולה לעזור להפחית את הסיכון לנפילות. הימנע מנעליים עם סוליות חלקות או עקבים גבוהים.

הפוך את הבית שלך לבטוח יותר

נקטו בצעדים כדי להפוך את הבית שלכם לבטוח יותר על ידי הסרת סכנות מעידה, כגון זריקת שטיחים ובלגן, והתקנת מוטות אחיזה בחדר האמבטיה. ודא שכל המדרגות והמסלולים מוארים היטב וללא פסולת.

דבר עם הרופא שלך

אם אתה נוטל תרופות כלשהן, שוחח עם הרופא שלך על תופעות הלוואי האפשריות וכיצד למזער אותן. אם יש לך מצבים פיזיים שעשויים לתרום לנפילות שלך, שוחח עם הרופא שלך על דרכים לנהל אותן.

נפילה היא תופעה שכיחה, אבל היא לא חייבת להיות. על ידי נקיטת צעדים להפחתת גורמי הסיכון, תוכל להפחית את הסיכון לנפילות ולהישאר בטוח.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן