מה זה Scratch?
Scratch היא שפת תכנות ויזואלית וקהילה מקוונת לילדים. היא פותחה על ידי קבוצת Lifelong Kindergarten במעבדת המדיה של MIT ומשמשת מיליוני ילדים ברחבי העולם. עם Scratch, ילדים יכולים ליצור סיפורים, משחקים ואנימציות אינטראקטיביות. הם יכולים גם לשתף את הפרויקטים שלהם עם אחרים בקהילה המקוונת.
כיצד לקרוא על מה העכבר מצביע ב-Sratch
ב-Scratch, העכבר משמש לאינטראקציה עם התוכנית. כאשר העכבר מוזז, הוא יצביע על אובייקטים שונים על המסך. כדי לקרוא על מה העכבר מצביע, אתה יכול להשתמש בלוקים "עכבר X" ו-"עכבר Y". בלוקים אלה יגידו לך את הקואורדינטות של העכבר. לאחר מכן תוכל להשתמש בגוש "איסוף" כדי להרים את האובייקט שאליו העכבר מצביע.
שימוש בלוקים "עכבר X" ו-"עכבר Y".
בלוקים "עכבר X" ו-"עכבר Y" משמשים לקריאת הקואורדינטות של העכבר. כדי להשתמש בלוקים אלה, תצטרך ליצור משתנה. משתנה זה יאחסן את הקואורדינטות של העכבר. כדי ליצור משתנה, לחץ על הכרטיסייה "נתונים" ולאחר מכן לחץ על כפתור "צור משתנה". לאחר שיצרת את המשתנה, תוכל להשתמש בבלוקים "עכבר X" ו-"עכבר Y" כדי לקרוא את הקואורדינטות של העכבר. כדי לעשות זאת, גרור את בלוקים "עכבר X" ו-"עכבר Y" לאזור הסקריפט. לאחר מכן, גרור את המשתנה לבלוקים "Mouse X" ו-"Mouse Y". זה יאחסן את הקואורדינטות של העכבר במשתנה.
שימוש בגוש "איסוף".
לאחר שקראת את הקואורדינטות של העכבר, אתה יכול להשתמש בגוש "איסוף" כדי להרים את האובייקט שאליו העכבר מצביע. כדי לעשות זאת, גרור את גוש ה-"Pick Up" לאזור הסקריפט. לאחר מכן, גרור את המשתנה לבלוק "איסוף". זה יקלוט את האובייקט שאליו העכבר מצביע.
סיכום
ב-Scratch, העכבר משמש לאינטראקציה עם התוכנית. כדי לקרוא על מה העכבר מצביע, אתה יכול להשתמש בלוקים "עכבר X" ו-"עכבר Y". לאחר מכן תוכל להשתמש בגוש "איסוף" כדי להרים את האובייקט שאליו העכבר מצביע. בעזרת בלוקים אלו, תוכלו לקרוא בקלות על מה העכבר מצביע ב-Scratch. למידע נוסף, בקר בוויקיפדיה .